Várkonyi Andrea reklámcége csak Mészáros Lőrinc érdekeltségeitől kap megbízást

  • narancs.hu
  • 2022. március 18.

Gazdaság

Szalad a szekér. Tolják is rendesen.

Jól alakultak a kezdetek Várkonyi Andrea reklámügynökségénél, a Whitedog Médiánál: az első három hónap 127 millió forintos bevételt, 53 milliós nyereséget hozott, 47 milliót ki is vettek osztalékként - írja a Hvg.hu.

Pedig a másfél éve alakult ügynökségnek nincs honlapja, se közösségi médiás felülete, és nem tagja egyetlen reklámos érdekvédelmi szervezetnek sem.

Viszont 2020 decemberében beköltöztek abba az Andrássy úti villába, ami Várkonyi Andrea férje, Mészáros Lőrinc cégcsoportjának tulajdonában áll. A Whitedog Média ekkoriban a Mészáros és Mészáros Kft. társadalmi felelősségvállalási feladatait látta el. Később, 2021-ben már a szintén Mészáros tulajdonában lévő Gallicoopnak készített reklámokat. Szakmai versenyeztetésről egyik esetben sem lehetett hallani.

A Hvg.hu szerint abban egyébként még van is ráció, hogy egy olyan kiterjedt cégbirodalom, mint amilyen Mészárosé, kvázi belsős ügynökséget tartson fönn a kreatív feladatok ellátására. A probléma inkább az, teszi hozzá a lap, hogy a milliárdos a vagyona javát közpénzből szerezte, így aztán közvetve

az adófizetők finanszírozzák Várkonyi Andrea magánszámát is, ezzel persze ezek az összegek rögtön elvesztik közpénzjellegüket.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot! 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.