Helyesbítések

1. 2 .3.

  • 2012. október 27.

Helyreigazítás

Helyesbítés 1.

Helytelenül írtuk augusztus 16-i számunk "Az a véres isten nincsen" című cikke fölé a szerző, Máté-Tóth András nevét, akitől elnézést kérünk, miként olvasóinktól is.

Helyesbítés 2.

"Hökösök az éjszakában" című szeptember 13-i cikkünkben viszont a képet néztük el, hisz azon nem szerepel az aláírásban megnevezett Török Márk. A letöröközött Rádóczi Zsolttól és olvasóinktól elnézést kérünk.

Helyesbítés 3.

A Magyar Narancs 2012. augusztus 9-i számának Visszhang rovatában a Bálint Házban bemutatott kiállításról írt kritikámban a műveket tévesen id. Feszt Lászlónak tulajdonítottam. A hibát az sem menti, hogy sem a kiállítóhely, sem maga a művész nem jelezte sehol, hogyifj. Feszt munkáit láthatjuk. Mivel a művek nem illeszkedtek a kortárs képzőművészet nyelvezetéhez, így okkal gondolhattam arra, hogy az idős mester kései "zsengéivel" találkoztam. Természetesen minden érintettől elnézést kérek.

- dck -

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.