Ég, mint metró
Nem tudjuk, hogy hányadszor írta ki a BKV a 3-as metró felújítására vonatkozó pályázatot, de most megint kiírta, pontosabban megjelentette az Európai Unió hivatalos lapjában, a TED-ben a Kőbánya-Kispest és a Népliget állomás közötti vonalszakasz állomásainak felújítására vonatkozó tendert. A Világgazdaság szerint mindez „azután vált időszerűvé, hogy a főváros irreálisan magasnak tartotta a korábbi pályázatra érkezett ajánlatokat, és megsemmisítette az eljárást, így egy időre veszélybe került az állomások rekonstrukciója”.
|
Ebben az a jó, hogy az új kiírásnak köszönhetően a Világgazdaság szerint „elképzelhető”, hogy mégis lesznek liftek az M3-as metróvonal állomásain, a rosszba inkább bele sem gondolunk. Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje 2017. február 16.
Stikk, stikk 07
Közleményt adott ki a Belügyminisztérium: „Az Európában megnövekedett általános terrorveszélyeztetettségre tekintettel a magyar rendvédelmi szervek kiemelt figyelmet fordítanak a szilveszteri tömegrendezvények biztonságára. A magyar lakosságot és az országot közvetlenül fenyegető terrorcselekmény elkövetésére utaló információ nincs a hatóságok birtokában. A Terrorellenes Koordinációs Bizottság fenntartja a terrorizmus elleni fellépésben érintett magyar szervek emelt biztonsági készültségi szintjét. A rendvédelmi, valamint a partnerszolgálati együttműködésben az információk cseréje folyamatos. Az információkat a Terrorelhárítási Központ (TEK) folyamatosan összegzi, elemzi és értékeli, különös figyelemmel a külföldi partnerszolgálatoktól érkező adatok esetleges magyarországi vonatkozásaira. A TEK a legmagasabb szinten tartja felderítési kapacitásait.”
Nyolc Nohabbal Tapolcára
Minden bizonnyal az év vasúti látványossága az a nosztalgiaszerelvény, melynek úti célja Tapolca volt, ahol Nohab-napot rendeztek. Ha valaki nem tudná, a Nohab egy svéd dízelmozdony, amiből sokáig a MÁV vonalain is közlekedett néhány. A járműveket selejtezésük óta övezi kultikus tisztelet, még a 2008-ban megjelent Magyar mozdonyok című könyv borítóján is ez szerepel, noha ilyen magyar gyártmányú mozdony is létezett. A mostani szerelvénybe nyolc Nohabot kapcsoltak, az Indóház szerint „a különvonat igen jelentős teljesítményű vonóerejét az M61 001-es, 006-os, 010-es, 017-es, 019-es, 020-as és a Kárpát Vasút 021-es és 022-es mozdonyai adták össze”.
|
Így búcsúzik a Fidesz-frakció az óévtől
A szocialisták kormányzásuk alatt az ellenkezőjét tették annak, amiről jelenleg beszélnek, a többi között „több százezer embert tettek munkanélkülivé”, és a dolgozókat, valamint a munkaadókat „agyonadóztatták” – áll a közleményben, amit Kunhalmi Ágnesnek küldtek abból az alkalomból, hogy az MSZP-s politikus mai sajtótájékoztatóján azt mondta, pártja szerint 2016 a bukások és a lebukások éve volt a Fidesznek és a kormánynak.
|
Ha ön festőművész, van egy jó hírünk
Azt írja az MTI, hogy a Parkinson- vagy Alzheimer-kórtól szenvedő festők betegsége jó előre diagnosztizálható ecsetvonásaik elemzésével – állítja egy tanulmány Salvador Dalí és Willen de Kooing festményei alapján. A tanulmány szerzői 2092 festményt tanulmányoztak, közöttük két Parkinson-kórban szenvedő alkotó, Dalí és Norval Morrisseau, valamint két Alzheimer-kóros festő, Willem de Kooning és James Brooks képeit, illetve Chagall, Picasso és Monet képeit is, akik semmilyen idegkárosodással járó betegségben sem szenvedtek.
|
De Kooning és Brooks esetében a tanulmány azt állapította meg, hogy 40 éves koruktól – azaz jóval korábbtól, mintsem az Alzheimer-kórt diagnosztizálták volna náluk – igen alacsony volt a műveik összetettségi foka, Dalí és Morrisseau esetében a kutatás életük derekán az összetettségi fok növekedését, majd 60-as éveik közeledtével a visszaesését állapította meg. Dalínál 76 éves korában diagnosztizálták a Parkinson-kórt, amikor a keze erősen remegni kezdett. Morrisseau 65 éves volt a betegség megállapításakor. Chagall, Monet és Picasso esetében a tanulmány ellentétes tendenciát tárt fel: képeik összetettsége az idő előrehaladtával csak növekedett.