Már ma elképzelhető egy Kövér László nélküli Fidesz

  • narancs.hu
  • 2014. január 22.

Hírnarancs

A nap főszereplője a hiperaktív Kövér, azé a napé, amikor hosszú idő után Vidnyánszky megint szív. Cseh Tamás közben bevonult.

Egy sincs, ki nélkülözhetetlen? – kérdezte a hír24.hu a Fideszt illetően a házelnököt. Jó, egyetlen személy azért kilóg e megállapítás alól: ma még az emberek többsége nem tudja elképzelni a Fideszt Orbán Viktor nélkül – válaszolta Kövér László, a Fidesz második számú embere bátran, kockáztatva, hogy szavait úgy értelmezi valaki, hogy holnap már bezzeg elképzelhető, hogy Orbán röpül. A riporternek persze egyből leesett, és már sistergett is a következő kérdés: És ön nélkül? Nélkülem már igen – mondotta Kövér.

false

 

Fotó: MTI

Kedves olvasóink, ma tehát jó hírekkel kezdünk: ma (még hátravan 3 óra) Kövér Lászlótól szabadul meg a Fidesz, holnap (csütörtökön) pedig Orbán Viktortól. A rossz szellemeitől így megszabadult párt pénteken lemondásra kényszeríti Áder Jánost, a hétvégén elmennek bulizni, hétfőn pedig lemondatják a kormányt, kedden egész napos kongresszust tartanak, ahol végzetes döntés születik: szerdán mindegyikük örökre visszavonul az aktív politizálástól. Tehát már csak egy hetet kell kibírni… Ha nem így lesz, akkor április 6-ig is 10-et, fél lábon is menni fog.

Kövérnek nagy napja volt különben is, hisz fogadta a busót, hogy örökbe-e vagy csak kölcsön, az innen kiderül.

Ma is tombolt az emlékműtéboly, 26 történész tiltakozott, feltesszük, hiába. A helyzet valóban teljesen reménytelen, visszahúzunk nyolcvan évet az időben, oszt’ jónapot. Odabaszarintanak a város közepére, a szétdúlt Kossuth tér tőszomszédságába egy mind mondandójában, mind megvalósításában borzasztó rémálmot, és kreálnak hozzá valami ideológiát, miszerint Gábriel arkangyal lenne Magyarország, a sas meg a német. S mi van, ha Gábriel arkangyal a zsidó-keresztény kultúra (ami kicsit könnyebben elképzelhető, mint hogy Magyarország lenne) és a sas nem is sas, hanem turul? Akkor ki a hunyó?

Nem láthatjuk sajna Vidnyánszky 100 milliós filmjét, A szarvassá változott fiút, mert hiányzik még valami lóvé, ráadásul a gonosz Andy nem ad neki egy vasat sem. Csúnya dolog ez az amerikástól, de van egy megoldás. Ingyen eláruljuk Vidnyánszkynak, de azért kedves lenne tőle, ha felvenne minket a stáblistára. Tehát, az a megoldás, ha ad egy szerepet Tímea asszonynak. Például ő rakna szarvakat a fiúra.

Cseh Tamás, a közelmúltban elhalt népszerű énekes bevonult a levéltárba, és magával vitt 4 terabyte-ot, különös tekintettel legtermékenyebb korszakára, a 70 és 73 köztire. Ezentúl, aki vállalati Cseh Tamás-ünnepet szervez, csak hívja a levéltárat.

Mi pedig búcsúztatván e szép napot, hallgassunk egy kis Cseh Tamást, a régi Ando Drom előadásában.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.