tévésmaci

A beszélő szajkó

  • tévésmaci
  • 2013. június 1.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché Párizsban a Thé‰tre de la Ville színpadára állították a Rómeó és Júliát, a dolog nem ment simán. Kezdjük ott, hogy nem is Sztupa és Troché, csak Sztupa vitte színre, ő volt a rendező, Troché Rómeót adta, igaz, neki sem volt köny-nyű, hiszen Sztupa (és a körülötte hol dramaturgként, hol ügyelőként, szóval afféle hátramozdítóként sertepertélő "mafa) gátlástalanul próbálta aktualizálni a darabot, mi okból Rómeót lengyel villanyszerelőnek képzelte el. Troché nem rejtette véka alá, hogy nevetségesnek tartja az ilyen direkt áthallásokat, de Sztupával (vagyis a rossz szellemével, "mafával) nem lehetett bírni. A magyar kultúrdeszantot óriási sajtófigyelem fogadta, végtére is vörösök törtek-zúztak a főváros egyik legnevesebb színházában. A delegációban ott voltak még Lenolaj és Bútorraktár urak is, őket direkte "vári elvtárs küldte. Nézzék, fiúk, nem adok maguk mellé komisszárt, csak az a két helyes ügynök utazik, mert tudom, hogy úgysem csinálnak bajt, mondta, majd hosszú szünet után hozzátette, hogy ha már kinn vannak, hozhatnának pár krómozott F betűt a lányom Olivetti írógépéhez, mert sajnos a követségiek nem tudtak szerezni olaszban. Kis f-et vagy nagy F-et? - kérdezte Troché. "vári et. felnézett: Szeretne Nyugatra menni? Akkor ne humorizáljon, mert azt nem szeretem. Ennyiben maradtak, de Trochéban kétségtelenül eltörött valami, általában szeretni szokták a vicceit, az ismerősei jó humorú embernek tartották satöbbi. Sztupa erről soha nem nyilatkozott. Troché nem kért elnézést, de azt sem mutatta, hogy rosszulesne neki a letorkolás. Ha érzett is valamit, márpedig tudjuk, hogy érzett, azt mélyen magába temette. Más különös esemény nem történt, a francia kultusztárca nyomására Gérard Depardieu játszotta a mantovai herceget, de viszonylag kevés jelenete volt. Troché mint lengyel villanyszerelő nagyot alakított, már az erkélyjelenetnél kitört az álló ováció, amikor a hősszerelmes rázendített a Julcsa, gyere be a trafóházba! kezdetű betétdalára. Mi is felálltunk, s gyorsan eljöttünk tévézni.

Pénteken (3-án) Varsó, Zágráb, Prága után végre nálunk, Érd-alsón is fellép a Rolling Stones; az m1-en adják elő este tíz után Martin Scorsesétől a Shine a Lightot. Háromnegyed tizenegykor a film+ vetíti a London Boulevard című ang.-am. krimit, olyan remek brit csákeszekkel, mint Ben Chaplin (Mad Dogs) vagy a legutóbb Magwitchként tündöklő Ray Winstone.

Szombaton Az akasztófa című 1959-es westernnel kezdjük a napot fényes délben a Dunán, Gary Cooper, Karl Malden vagy éppenséggel George C. Scott társaságában. Még mindig nincs este, amikor háromnegyed ötre befigyel a ViaSat3-ra Bud Spencer és Terence Hill nyilvánvalóan legjobb filmje, a Különben dühbe jövünk. No, barátocskáim, énekeljétek csak Smaci bácsival gyorsan, hogy aszondja' Come with me for fun in my buggy / Come along let's go for the hell of it / See the faces round, they're all looking / Wonder if they'd like to come for a ride... Jólesett, nemde?! Este negyed tízkor vissza a Dunára, bár a Madárijesztő szavatossági idejéért aligha szavatolnék. A lady persze más. Egy óra múlva Apokalipszis most a Story4-en. Hogy most vagy egy óra múlva, azt nézzék meg a rádióújságban, én is onnan dolgozom. A London Boulevard-t ma a Cool adta.

Vasárnap Schwarzi legjobb filmje, a Két tűz között lesz tíz előtt az RTL klubon, de nem kell énekelniük semmit, ha elismerik, hogy Jamie Lee Curtis a legjobb csaj. Az m2 20.35-kor elkezdi az elejétől a Mad Men - Reklámőrültek c. sorozatot, ez valamiféle retró Barátok közt, attól retró, hogy hülye frizurában dohányoznak benne a kis papírfigurák. Éjjel a tv2-n kihagyom A szakácsot, a tolvajt és a szeretőt, a feleségén még gondolkodom. L. B. ma megin' a film+-on.

Hétfőn a legrosszabb és a legjobb western az MGM-en (A mennyország kapuja és a Vad banda).

Kedden indítja a Cinemax a belül már dicsért Coppert, A törvény ára alcímmel. Tudták, hogy törvény ára svéd öccsét törvény őrének hívják? Ne tévézzenek, inkább olvassanak - rádióújságot.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.