tévésmaci

A beszélő szajkó

  • tévésmaci
  • 2013. június 1.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché Párizsban a Thé‰tre de la Ville színpadára állították a Rómeó és Júliát, a dolog nem ment simán. Kezdjük ott, hogy nem is Sztupa és Troché, csak Sztupa vitte színre, ő volt a rendező, Troché Rómeót adta, igaz, neki sem volt köny-nyű, hiszen Sztupa (és a körülötte hol dramaturgként, hol ügyelőként, szóval afféle hátramozdítóként sertepertélő "mafa) gátlástalanul próbálta aktualizálni a darabot, mi okból Rómeót lengyel villanyszerelőnek képzelte el. Troché nem rejtette véka alá, hogy nevetségesnek tartja az ilyen direkt áthallásokat, de Sztupával (vagyis a rossz szellemével, "mafával) nem lehetett bírni. A magyar kultúrdeszantot óriási sajtófigyelem fogadta, végtére is vörösök törtek-zúztak a főváros egyik legnevesebb színházában. A delegációban ott voltak még Lenolaj és Bútorraktár urak is, őket direkte "vári elvtárs küldte. Nézzék, fiúk, nem adok maguk mellé komisszárt, csak az a két helyes ügynök utazik, mert tudom, hogy úgysem csinálnak bajt, mondta, majd hosszú szünet után hozzátette, hogy ha már kinn vannak, hozhatnának pár krómozott F betűt a lányom Olivetti írógépéhez, mert sajnos a követségiek nem tudtak szerezni olaszban. Kis f-et vagy nagy F-et? - kérdezte Troché. "vári et. felnézett: Szeretne Nyugatra menni? Akkor ne humorizáljon, mert azt nem szeretem. Ennyiben maradtak, de Trochéban kétségtelenül eltörött valami, általában szeretni szokták a vicceit, az ismerősei jó humorú embernek tartották satöbbi. Sztupa erről soha nem nyilatkozott. Troché nem kért elnézést, de azt sem mutatta, hogy rosszulesne neki a letorkolás. Ha érzett is valamit, márpedig tudjuk, hogy érzett, azt mélyen magába temette. Más különös esemény nem történt, a francia kultusztárca nyomására Gérard Depardieu játszotta a mantovai herceget, de viszonylag kevés jelenete volt. Troché mint lengyel villanyszerelő nagyot alakított, már az erkélyjelenetnél kitört az álló ováció, amikor a hősszerelmes rázendített a Julcsa, gyere be a trafóházba! kezdetű betétdalára. Mi is felálltunk, s gyorsan eljöttünk tévézni.

Pénteken (3-án) Varsó, Zágráb, Prága után végre nálunk, Érd-alsón is fellép a Rolling Stones; az m1-en adják elő este tíz után Martin Scorsesétől a Shine a Lightot. Háromnegyed tizenegykor a film+ vetíti a London Boulevard című ang.-am. krimit, olyan remek brit csákeszekkel, mint Ben Chaplin (Mad Dogs) vagy a legutóbb Magwitchként tündöklő Ray Winstone.

Szombaton Az akasztófa című 1959-es westernnel kezdjük a napot fényes délben a Dunán, Gary Cooper, Karl Malden vagy éppenséggel George C. Scott társaságában. Még mindig nincs este, amikor háromnegyed ötre befigyel a ViaSat3-ra Bud Spencer és Terence Hill nyilvánvalóan legjobb filmje, a Különben dühbe jövünk. No, barátocskáim, énekeljétek csak Smaci bácsival gyorsan, hogy aszondja' Come with me for fun in my buggy / Come along let's go for the hell of it / See the faces round, they're all looking / Wonder if they'd like to come for a ride... Jólesett, nemde?! Este negyed tízkor vissza a Dunára, bár a Madárijesztő szavatossági idejéért aligha szavatolnék. A lady persze más. Egy óra múlva Apokalipszis most a Story4-en. Hogy most vagy egy óra múlva, azt nézzék meg a rádióújságban, én is onnan dolgozom. A London Boulevard-t ma a Cool adta.

Vasárnap Schwarzi legjobb filmje, a Két tűz között lesz tíz előtt az RTL klubon, de nem kell énekelniük semmit, ha elismerik, hogy Jamie Lee Curtis a legjobb csaj. Az m2 20.35-kor elkezdi az elejétől a Mad Men - Reklámőrültek c. sorozatot, ez valamiféle retró Barátok közt, attól retró, hogy hülye frizurában dohányoznak benne a kis papírfigurák. Éjjel a tv2-n kihagyom A szakácsot, a tolvajt és a szeretőt, a feleségén még gondolkodom. L. B. ma megin' a film+-on.

Hétfőn a legrosszabb és a legjobb western az MGM-en (A mennyország kapuja és a Vad banda).

Kedden indítja a Cinemax a belül már dicsért Coppert, A törvény ára alcímmel. Tudták, hogy törvény ára svéd öccsét törvény őrének hívják? Ne tévézzenek, inkább olvassanak - rádióújságot.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.