Videojáték

Injustice - Gods among us

  • wilson
  • 2013. május 25.

Interaktív

A játékterem-kultúra Magyarországon valahogy soha nem tudta megvetni a lábát, és gyorsabban szívódott fel az itthoni piacról, mint a seb köré locsolt Betadine. Vannak és voltak azonban meghatározó címei a kilencvenes éveknek, a Doom-Quake-Mortal Kombat szentháromságból mégis kevesen tudtak elevickélni az ezredfordulóig.

Egyetlen sorozaton évtizedeken dolgozni a legbiztosabb és egyben a legunalmasabb állás, és tulajdonképpen az Injustice se tud többet, mint az 1992-es MK, mégis talán az elmúlt évek leghangulatosabb verekedős játéka.

A szuperhősös téma meglovagolása kezd annyira elnyűtt lenni, mint az élőholtak szerepeltetése, különösen a Marvel-filmbirodalom úthengerének árnyékában. A másik nagy képregénykiadónak, a DC-nek valahogy nem megy ez a műfaj, pedig az Injustice sztorija jobb, mint a Joss Whedon-féle Avengers. Ezt elsősorban annak köszönheti, hogy tökéletesen hű az alapanyaghoz: itt minden a kánon szerint történik, és a hollywoodi vágóolló nem nyírja ki az előtörténeteket és a képességeket csak azért, hogy a tömegek is el tudják fogadni az emberfeletti képességeket. Superman itt nem az önfeláldozás tiszta lelkületű szobra, hanem egy bosszú fűtötte, a haragot legyőzhetetlen erejével kiélő mészáros. Ha kell, akár puszta kézzel is eltesz láb alól bárkit, aki csak ellenkezni mer vele.

Még szerencse, hogy őt is laposra lehet verni, ahogy Jokert vagy akár a Zöld Lámpást is, rajongók álmait és ősi bosszúvágyakat váltva ezzel valóra. A lendületes történet pont addig tart, amíg még tényleg érdemes mozgatni a szálakat, és a stílus, na meg a mögötte álló, abszolúte veterán csapat hozza az elvárhatót - ezernyi extra tartalom és egy vaskos, de drámaian kiegyensúlyozatlan online rész képében. Már csak egy Igazság Ligája film kéne mellé, és szép lenne az élet akkor is, ha DC-rajongónak született az ember.

Warner Bros; PC, PS3, X360, iOS

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”