A John Lewis idén horkoló szörnyeteggel várja a karácsonyt

  • narancs.hu
  • 2017. november 10.

Interaktív

Cukibb lesz-e a tavalyi bokszernél?

A karácsony közeledtének kétségbevonhatatlan jele, hogy a John Lewis brit áruházlánc előrukkolt szokásos karácsonyi reklámfilmjével. A tavalyi, boldogan ugrándozó bokszeres hirdetést elég nehéz volt felülmúlni, arról nem is beszélve, hogy az elmúlt években folyamatosan zseniálisabbnál zseniálisabb reklámokkal rukkoltak elő.

Idén ezért nagyon komolyan vették a forgatást: a kétperces hirdetést az a Michel Gondry készítette, aki az Egy makulátlan elme örök ragyogása című filmet jegyezte, a zenét pedig egyenesen a Beatlestől kölcsönözték: az 1969-es Abbey Road albumon megjelent Golden Slumbers című számot az Elbow nevű rockzenekar dolgozta fel és játszotta a reklámfilm alá. A két perc ezúttal hétmillió fontjába került az áruháznak.

A John Lewis-nak ezúttal is sikerült egy cuki főhőst találni a karácsonyt váró kissrác mellé: ő az ágy alatt horkoló szörnyeteg, Moz, akinek a kiskutyaszemeinél csak a szíve nagyobb.

Hogy jobb-e, mint a tavalyi? Nézzék meg, és döntsék el!

John Lewis Christmas Ad 2017 – #MozTheMonster

Click here to continue the story and make your own monster: http://bit.ly/2mboXgj Joe befriends a noisy Monster under his bed but the two have so much fun together that he can’t get to sleep, leaving him tired by day. For Christmas Joe receives a gift to help him finally get a good night’s sleep.

(Guardian)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.