A Political Capital igazgatója pert nyert a 888, a Figyelő és az Origo ellen

  • narancs.hu
  • 2020. június 26.

Interaktív

Megsértették Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, mikor valótlanul azt állították, hogy brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vett részt.

Krekó Péter, a Political Capital igazgatója még tavaly márciusban perelte be a kormányközeli portálokat, amikor egy róla szóló Kiszelly Zoltán által írt cikket (melyről később a nevét eltávolította a lap) közöltek, illetve annak valótlan állításait osztották meg.

Az ügyben a Magyar Helsinki Bizottság ügyvédje, Tóth Balázs képviselte az elemzőt. A Fővárosi Törvényszék első fokú ítéletében megállapította, hogy a Figyelő (melynek akkor Lánczi Tamás volt a főszerkesztője) kiadója megsértette Krekó Péter jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019. január elején megjelent „Kinek dolgozik Krekó Péter?” című cikkében valótlanul állította a felperesről, hogy brit titkosszolgálati pszichológiai hadviselési akcióban vesz részt.

A G. Fodor Gábor főszerkesztő által vezetett 888, valamint az Origo szintén lehozták a fenti cikk állításait, ezért ezen oldalak kiadóját is elmarasztalta a bíróság.

A bíróság az alpereseket arra kötelezte, hogy az említett cikkek címe felett tegyék közzé a bírósági ítélet jogsértést megállapító rendelkezését, és tartsák ott minimum 30 napig, illetőleg a cikk elérhetőségéig. A bíróság ezen felül az alpereseket sérelemdíj megfizetésére is kötelezte.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.