Tévésorozat

Bizalom

Interaktív

Az olajmilliárdos Getty család szomorú történetét csak idén már másodjára regéli el a filmipar. Ridley Scott után Danny Boyle (Trainspotting; Gettómilliomos) 10 részen át áll ki a vártára, s amit ott művel, az a legkevésbé sem dokumentarizmus.

1973. Lear. Getty. A párhuzam arcátlanul kézenfekvő, de a dráma kétségkívül shakespeare-i. A gazdag és kibírhatatlan öregúrnak nincs kire hagynia a vagyont, pontosabban minden örökös csapnivaló, de felbukkan egy tékozló unoka, aki nem is olyan hippi és szerencsétlen, mint amilyennek elsőre tűnik. Aztán persze kiderül, hogy mégis az, sőt el is rabolják, vagy éppen megrendezi saját elrablását, hogy végül tényleg elrabolják. Pénzhez jutni nehéz.

A fordulatos kalandokat azonban nem Shakespeare, de nem is forgatókönyvíró szülte, hanem ugyebár az élettel szövetséges világsajtó. Boyle mindebből meghagyja a sztori vázát és alapfiguráit, erős atmoszférát rendel hozzá, súlyt fektet a korrajzra, sőt még talál néhány ötletes és végigvezetett motívumot is. Ám az összkép ezekkel együtt is merev, mint egy Eastmancolor családi fotó. De van, aki még azon is jól mutat: Donald Suther­land John Paul Getty szerepében. A 16 éves unokát játszó Harris Dickinsonról is könnyű elhinni, hogy a nagypapihoz hasonló, antik művészetekért rajongó művészlélek. Kettősük körítését Hilary Swank adja fel, ő az egyedüli, aki elhiszi a valós elrablás szálát, és nyomozni kezd. Jó a nagy visszatérő Brendan Fraser is, aki megmackósodott exügynökként domborít.
A vágások, a képi világ, a zene mind telitalálat, csak a katarzis marad el.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.