Tévésorozat

Bizalom

Interaktív

Az olajmilliárdos Getty család szomorú történetét csak idén már másodjára regéli el a filmipar. Ridley Scott után Danny Boyle (Trainspotting; Gettómilliomos) 10 részen át áll ki a vártára, s amit ott művel, az a legkevésbé sem dokumentarizmus.

1973. Lear. Getty. A párhuzam arcátlanul kézenfekvő, de a dráma kétségkívül shakespeare-i. A gazdag és kibírhatatlan öregúrnak nincs kire hagynia a vagyont, pontosabban minden örökös csapnivaló, de felbukkan egy tékozló unoka, aki nem is olyan hippi és szerencsétlen, mint amilyennek elsőre tűnik. Aztán persze kiderül, hogy mégis az, sőt el is rabolják, vagy éppen megrendezi saját elrablását, hogy végül tényleg elrabolják. Pénzhez jutni nehéz.

A fordulatos kalandokat azonban nem Shakespeare, de nem is forgatókönyvíró szülte, hanem ugyebár az élettel szövetséges világsajtó. Boyle mindebből meghagyja a sztori vázát és alapfiguráit, erős atmoszférát rendel hozzá, súlyt fektet a korrajzra, sőt még talál néhány ötletes és végigvezetett motívumot is. Ám az összkép ezekkel együtt is merev, mint egy Eastmancolor családi fotó. De van, aki még azon is jól mutat: Donald Suther­land John Paul Getty szerepében. A 16 éves unokát játszó Harris Dickinsonról is könnyű elhinni, hogy a nagypapihoz hasonló, antik művészetekért rajongó művészlélek. Kettősük körítését Hilary Swank adja fel, ő az egyedüli, aki elhiszi a valós elrablás szálát, és nyomozni kezd. Jó a nagy visszatérő Brendan Fraser is, aki megmackósodott exügynökként domborít.
A vágások, a képi világ, a zene mind telitalálat, csak a katarzis marad el.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.