tévéSmaci

Csókakrém

  • tévésmaci
  • 2020. március 27.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché versenyt várakoztak, nehéz volt lefektetni a szabályokat. Először is kellett valami, amire lehet várakozni. Mint agárversenyeken a műnyúl. Ómafa a pénzt javasolta, arra nem szívesen várnak az emberek, az mindig azonnal kell, sőt, tegnap. De milyen pénz legyen? Igazi vagy műpénz? Mondjuk, műpénzre nem várakozik senki, mert kurvára nem dől össze a világ, ha a műpénz nem érkezik meg. Mondjuk, Sztupa találkozik az Astoria aluljáróban este hatkor a műpénzzel, hat óra egy perckor úgy húzza el a csíkot, ha késik a műpénz, mintha ott sem lett volna, pedig csak inni akartak egy sört a Csendesben. Mi van akkor? Akkor majd Troché vár hat óra öt percig, amikor beesik a műpénz verejtékező halántékkal, rebeg valami bocsánatkérésfélét, s azt mondja, hogy lerobbant az 1-es busz a Szabadság hídon, azért késtem. És akkor Troché nyert? És még a sört is megissza? Nem, ez nem jó, így semmi értelme a versengésnek. De ha igazi pénzt használunk, akkor előbb el kell dönteni, hogy pénzdíjas verseny lesz-e vagy csak verseny a versenyzés öröméért. Utóbbi esetben a valódi pénz kiváltható képzeletbeli pénzzel, ami ugyan nem műpénz, de távolról sem az igazi. A képzeletbeli pénzre azért néha vár az ember: mi lesz, ha ötöst nyerek a lottón, mire költöm? De a műpénzzel ez nincs, senki nem ábrándozott még arról, hogy jön a Mikulás, és teleszórja a kiscsizmáját egy Gazdálkodj okosan! játék bankóival. Csakhogy Sztupa és Troché nagy ívben kerülték a szerencsejátékokat, bár egymásnak azért gyanúsak voltak. Lehet, hogy ez a Sztupa titokban lottózik? Miért tűnik el szombat délutánonként Troché? Csak nem az ügetőn veri el a pénzt? A gyanúik sosem igazolódtak, így maradt a várakozás.

Pénteken már kora este az ekrán elé szólít minket Gianni Amelio, lévén a Cinemax már 18.10-kor hozzáfog a maestrókám 2017-es Gyengédségének a vetítéséhez. A veterán alkotó ekkorra ugyan már jócskán túljutott a fénykorán, hisz’ az a nyolcvanas évek végére és a kilencvenes évek első fertályára esett (mondjuk, A Panisperna utcai fiúktól a Nyitott ajtókon át A gyermekrablóig, de vegyük még ide a Lamericát is), de attól még ez a Nápolyban játszódó mű is megérdemli a figyelmünket. Egy vén fószerról szól, aki az új szomszédok zsizsegéséből azt a következtetést vonja le, hogy esetleg nem kell mindig vénfószerkedni vagy fószerkodni, ördög tudja, hogy van ez olaszul. Vecchio sigaro?

Szombaton jön Okwe és lehúzza a slozin a nejlonzacsiját, megesett ez már másokkal, csak azokról nem a Stephen Frears csinált filmet, amit nyugodtan nevezhetünk pechnek is, bár Valmont vikomt helyében nem lennék így sem. A Gyönyörű mocsokságokat mindenesetre 18.55-kor adja a Cinemax 2.

Vasárnap az épp aktuális cseh filmfarsangnak köszönhetően a nemzeti főcsatorna is virít egy cseh filmet: Mesék Emmának. Asszem, romkom a szerencsétlen, de legalább Anna Geislerová a női főszereplője és egy kisebb szerepben feltűnik ifjúkorunk démona, Věra Křesadlová is.

Hétfőn este egymás után három filmre is beülhetünk a Cinemax 2 mozijába! Fél hétkor kezdünk a Szombat esti lázzal (ez nyilván ismétlés lesz), aztán jön az Álom luxuskivitelben, hogy végül Ian McKellen koronázza meg az estét, ami ugyebár egy királytól (III. Richárd) a minimumkövetelmény. Önök is legyenek inkább királyok, mert azok csak a tévében tévéznek.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Megint vinnének egy múzeumot

Három évvel ezelőtt a Múzeumok Nemzetközi Tanácsa, az ICOM hosszas viták után olyan új múzeumi definíciót alkotott, amelyről úgy vélték, hogy minden tekintetben megfelel a kor követelményeinek. Szerintük a társadalom szolgálatában álló, nem profitorientált, állandó intézmények nevezhetők múzeumnak, amelyek egyebek közt nyitottak és befogadók, etikusak és szakszerűek…

A vezér gyermekkora

Eddig csak a kerek évfordulókon – először 1999-ben, a rejtélyes okból jócskán túlértékelt első Orbán-kormány idején – emlékeztek meg szerényen arról, hogy Orbán Viktor egy nem egész hét (7) perces beszéddel 1989-ben kizavarta a szovjet hadsereget Magyarországról.

Kaland a Botondok házában

Amikor megláttuk szegény doktor Szabót Szentkirályi Alexandra csomagtartójába gyömöszölve, kifacsart végtagokkal, az első reakciónk, mint minden rendes embernek, a segíteni akarás volt. Szabadítsuk ki doktor Szabót menten! – buzgott fel mindannyiónkban a tettvágy. Igen ám, de hogyan?

Netanjahu háborúja

Izrael, vagy inkább az országot önmagával azonosító Benjamin Netanjahu miniszterelnök háborút indított Iránnal. Az akció deklarált célja az Izraelt létében fenyegető iráni atomprojekt felszámolása.

Az új Közel-Kelet

A Hamász és a Hezbollah után Izrael utolsó nagy ellenfelét is katonai eszközökkel kényszerítené térdre. Az iráni nukleáris ambíciók jövőjén túl immár a teheráni rendszer fennmaradása is kérdéses.