Tévésorozat

Eszméletlen

  • Gera Márton
  • 2017. április 9.

Interaktív

Mielőtt elment Los Angelesbe az Oscar-díjért, Deák Kristóf még összedobott egy sorozatot. Ez sem sokkal hosszabb, mint a nyertes kisfilm, épphogy elindulnak a néhány perces epizódok, már véget is érnek. Az alapötlet elég jó: egy srác kómában fekszik, a fejétől a lábáig betekerve, valami igazán magyar kórházban. Közben jönnek és mennek a látogatók, s kiöntik a se nem látó, se nem halló Gézának a szívüket; az anyuka arról beszél, hogy az apuka már nem annyira vonzó, bezzeg a Feri bácsi; az apuka az anyukára panaszkodik; Ganxsta Zolee meg azt ecseteli, hogy soha nem bírta az alpári beszédet, ami nevezett kérlelhetetlen humortalansága ellenére itt valahogy mégiscsak viccesnek hat.

Tényleg akadnak mókás pillanatok a rövidke részekben, még ha az oly fene feketének beállított humor (az orvos nem jön rá a beteg bajára, így beadja neki a Dengue-lázat okozó vírust, azt legalább ismeri) nem is mindig működik.

Hatásos a csattanóra épülő harmadik epizód, Nagypál Gábor elküld mindenkit melegebb éghajlatra, aztán szegény szó szerint nagyot koppan. Szívmelengető Igó Éva és Gazsó György pár másodperces feltűnése, ők a nyúlfarknyi szerepükkel is tudtak valamit kezdeni. Mégis, az Eszméletlen a jelenlegi formájában látványosan kevésnek tűnik, szkeccsszerű pillanatok kábé arról, hogy lám-lám, milyen gyarló is az ember, ha úgy sejti, hogy épp senki nem hallja. Csak mindeközben ott motoszkál a nézőben a gondolat, hogy azért több is lehetne ebben az ötletben. Ugyanakkor az is köztudott, hogy a játékidő emelése szerfelett kockázatos mutatvány.

A Paramount Channel műsora

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.