Tévétorrent

Greenhouse Academy

  • Szabó Ádám
  • 2018. május 19.

Interaktív

Kártyavár, Stranger Things vagy épp az Orange Is the New Black – a Netflix presztízssorozatait mind ismerjük: ezeket nézik a legtöbben, és a streaming szolgáltató is ezekkel büszkélkedik. Egy világuralomra hajtó kvázicsatornának azonban az apróért is le kell hajolni, és ki kell szolgálnia a 18 év alattiakat is – vagy épp a trashre vágyó 18 év felettieket. Na meg azokat, akik visszasírják Mary Kate és Ashley Olsen életművét, és az ártatlan-idióta tinisorozatokat és persze a ’00-ás éveket – a nosztalgiafilmek az utóbbi időben úgyis kizárólag a 80-as évekre hajtottak.

A Greenhouse Academy eredetije is a ’00-ás éra szórakoztatóiparának jellegzetes képződményében, a Nickelodeonon futott Izraelben – ez lehet a magyarázat a misztikus szálra, amely teljesen életidegen módon tapad rá a „ki kit csókolt meg” és „hogyan hívjam randira” szerű konfliktusokat tömörítő sztorira: a high-tech, természetesen az FBI-t is bemocskoló földalatti összeesküvés nagyjából annyira komolyan vehető, mint minden más a sorozatban.

A Greenhouse Academy a világ egyik legelitebb magániskolája, ahová olyan nehéz bekerülni, hogy egyik főhősünknek rögtön a pilotban teljesen véletlenül sikerül is. A bentlakásos suliban a jövő vezetőit képzik, a tananyag nagy része pedig falmászásból, sütiárulásból és nagymonológok előadásából áll. Két ház versenyez az alma mater falain belül: az okos Hollók és a sportos Sasok – a Greenhouse Academy teljesen súlytalan és ártalmatlan szórakozás, aminek jobbára semmi értelme – a 20 percek mégis meglepő gyorsan lecsorognak.

Magyar felirat: Szandii

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.