Tévétorrent

Greenhouse Academy

  • Szabó Ádám
  • 2018. május 19.

Interaktív

Kártyavár, Stranger Things vagy épp az Orange Is the New Black – a Netflix presztízssorozatait mind ismerjük: ezeket nézik a legtöbben, és a streaming szolgáltató is ezekkel büszkélkedik. Egy világuralomra hajtó kvázicsatornának azonban az apróért is le kell hajolni, és ki kell szolgálnia a 18 év alattiakat is – vagy épp a trashre vágyó 18 év felettieket. Na meg azokat, akik visszasírják Mary Kate és Ashley Olsen életművét, és az ártatlan-idióta tinisorozatokat és persze a ’00-ás éveket – a nosztalgiafilmek az utóbbi időben úgyis kizárólag a 80-as évekre hajtottak.

A Greenhouse Academy eredetije is a ’00-ás éra szórakoztatóiparának jellegzetes képződményében, a Nickelodeonon futott Izraelben – ez lehet a magyarázat a misztikus szálra, amely teljesen életidegen módon tapad rá a „ki kit csókolt meg” és „hogyan hívjam randira” szerű konfliktusokat tömörítő sztorira: a high-tech, természetesen az FBI-t is bemocskoló földalatti összeesküvés nagyjából annyira komolyan vehető, mint minden más a sorozatban.

A Greenhouse Academy a világ egyik legelitebb magániskolája, ahová olyan nehéz bekerülni, hogy egyik főhősünknek rögtön a pilotban teljesen véletlenül sikerül is. A bentlakásos suliban a jövő vezetőit képzik, a tananyag nagy része pedig falmászásból, sütiárulásból és nagymonológok előadásából áll. Két ház versenyez az alma mater falain belül: az okos Hollók és a sportos Sasok – a Greenhouse Academy teljesen súlytalan és ártalmatlan szórakozás, aminek jobbára semmi értelme – a 20 percek mégis meglepő gyorsan lecsorognak.

Magyar felirat: Szandii

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."