Tévésorozat

Kegyetlen tánc

Interaktív

Szex és drog és balett. Ráadásnak pedig a test és lélek teljes ki- és felhasználása; az önmagunkon és másokon vett erőszak fokozatai. Valahogy így lehetne összefoglalni mindazt, amit a készítők mutatni akarnak a kissé elsötétített és közhelyesre roncsolt New York-i szcénákban. Mindaz a mögöttes, amit hol nem, hol csak kevéssé sikerül képileg és dramaturgiailag megragadnia a sorozatnak: erős, éles, tényleg húsba maró, akár egy tökéletes spicc. De mindez képi és egyéb közhelyekbe csúszik. Az erőszakos múlttal terhelt, Bambi-szerűen naiv vidéki balerina belép a nagynevű társulatba, és lesz vetélkedés, játszmák, küzdelem egymás és önmaguk, főleg saját testük ellen. A baj az, hogy az elmúlt idők felkapott balettfilmjei ezt a párosítást épp ilyen jól hozzák – a diszkó vagy a sztripbár vegyítése a klasszikusan nemes mozgásvilággal már senkit nem lep meg. A lélek és test leigázása a társulaton belül, a teljes önfelszámolódás, a szexuális zak­latás mind-mind olyan szólamok, amelyeket jobban is kiénekeltek már. Mégis kapunk valamit, vannak nem meglepő, de jól tálalt karaktereink, mint egy kiégett társulatvezető, vagy egy létfilozófus hajléktalan. A legnagyobb baj az, hogy a balett itt csak díszlet. Ott vannak a mozdulatok persze, próbák, szép és kimunkált erőfeszítések sora, de a tánc nem lesz szerves és jelentés­al­kotó rész. Pedig ebben lehetett volna erőset, ügyeset hozni. Így aztán minden vér, mocsok és dráma ellenére csak a felszínen kapir­gálunk.

Az HBO sorozata

Figyelmébe ajánljuk

Fülsiketítő hallgatás

„Csalódott volt, amikor a parlamentben a képviselők szó nélkül mentek el ön mellett?” – kérdezte az RTL riportere múlt heti interjújában Karsai Dánieltől. A gyógyíthatatlan ALS-betegséggel küzdő alkotmányjogász azokban a napokban tért haza a kórházból, ahová tüdőgyulladással szállították, épp a születésnapján.

A szabadságharc ára

Semmi meglepő nincs abban, hogy az első háromhavi hiánnyal lényegében megvan az egész éves terv – a központi költségvetés éves hiánycéljának 86,6 százaléka, a teljes alrendszer 92,3 százaléka teljesült márciusban.

Puskák és virágok

Egyetlen nap elég volt ahhoz, hogy a fegyveres erők lázadása és a népi elégedetlenség elsöpörje Portugáliában az évtizedek óta fennálló jobboldali diktatúrát. Azért a demokráciába való átmenet sem volt könnyű.

New York árnyai

Közelednek az önkormányzati választások, és ismét egyre többet hallunk nagyszabású városfejlesztési tervekről. Bődületes deficit ide vagy oda, választási kampányban ez a nóta járja. A jelenlegi főpolgármester első számú kihívója már be is jelentette, mi mindent készül építeni nekünk Budapesten, és országszerte is egyre több szemkápráztató javaslat hangzik el.

Egymás között

Ahogyan a Lázár János szívéhez közel álló geszti Tisza-kastély felújításának határideje csúszik, úgy nőnek a költségek. A már 11 milliárd forintos összegnél járó projekt új, meghívásos közbeszerzései kér­dések sorát vetik fel.

Mit csinál a jobb kéz

Több tízmillió forintot utalt át Ambrózfalva önkormányzatától Csanádalbertire a két falu közös pénzügyese, ám az összeg eltűnt. A hiány a két falu mellett másik kettőt is nehéz helyzetbe hoz, mert közös hivatalt tartanak fönn. A bajban megszólalt a helyi lap is.

Árad a Tisza

Két hónapja lépett elő, mára felforgatta a politikai színteret. Bár sokan vádolják azzal, hogy nincs világos programja, több mindenben markánsan mást állít, mint az ellenzék. Ami biztos: Magyar Péter bennszülöttnek számít abban a kommunikációs térben, amelyben Orbán Viktor is csak jövevény.

„Ez az életem”

A kétszeres Oscar-díjas filmest az újabb művei mellett az olyan korábbi sikereiről is kérdeztük, mint a Veszedelmes viszonyok. Hogyan csapott össze Miloš Formannal, s miért nem lett Alan Rickmanből Valmont? Beszélgettünk Florian Zellerről és arról is, hogy melyik magyar regényből írt volna szívesen forgatókönyvet.

„Könnyű reakciósnak lenni”

  • Harci Andor

Új lemezzel jelentkezik a magyar elektronikus zene egyik legjelentősebb zászlóvivője, az Anima Sound Sys­tem. Az alapító-frontember-mindenessel beszélgettünk.