tévéSmaci

Láttunk flamingót?

  • tévésmaci
  • 2015. július 18.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché lementek a bányába, megszűnt minden összetartozás, elvesztek az egyformaságok, csak Sztupa volt és külön Troché, semmi Sztupa és Troché. Sztupának ugyanis a szeme sem rebbent, nem mutatott semmi különös érzelmet, nem is volt mit mutatnia. Lemennek, el­intézik, felhozzák vagy lenn hagyják, mindegy, csak el legyen intézve, s biztos helyen tudják, csak ez járt a fejében. Troché is tudta, hogy így kell lennie, s abban is elég biztos volt, hogy így is lesz, de ez volt a legkisebb gondja. Meg hát az, hogy „elég biztos”, pont valami olyasmit jelent, hogy nem teljesen biztos. De ez a bizonyossághiány nem nyolcvanszázalékos biztosságot jelentett, hanem inkább biztosságot és még valamit mellette. Félelmet, nem az elintézendők, inkább a körülmények felől. Míg Sztupának meg sem kottyant, Trochénak tiszta szívás volt lemenni a bányába. Már amikor a védősisakok, izé, kobakok végeláthatatlan sorát meglátta a polcon, belemarkolt egy kéz vagy markoló a gyomrába, ami a liftre sem engedett a szorításából, sőt, ott rá is erősített valamennyire, pedig olyan sokkal már nem lehetett. Ilyen rohadt hosszan még egy lift sem közlekedett lefelé Trochéval. Irigyen nézte a szenvtelen Sztupát, aki szerencsére tudomást sem vett őróla, s arra gondolt, hogyha most jönne egy megálló, amire az van kiírva, hogy Pokol, hát, megfontolná a kiszállást. De nem jött, hanem valahonnan bemondták, hogy a fejlámpáját mindenki kapcsolja be, s ellenőrizze, hogy világít-e. Éppenséggel világított, s ez valamennyire megnyugtatta Trochét, bár az aggodalmai közül tán az tűnt a legcsekélyebbnek, hogy esetleg nem lát majd. Hogy elfogyhat a levegője, az sokkal jobban izgatta, megáll odalenn a lift, s én szólok, hogy bocs, tévedés volt, én mennék is vissza ezzel a járattal, de nagy kár, hogy ilyet úgysem mondok. Érdekes módon az nem jutott az eszébe, hogy ráomlik valami, de az annál inkább, hogy nem tud kijönni. Nem lesz meg, elvész a kijárat, elromlik a lift, itt nincs lépcső. Végre leértek, várták őket a szűk járatok, az előttük csalinkázó fénypászmák és a hideg. Ez meglepte Trochét, a hideg. Azt hitte, hogy meleg lesz. Látta magát mint izzadó bányászt: még jó, hogy nem kell bányászni. A szűk vágatból kiértek valami alacsony teremfélébe. Végül is meg lehet szokni, gondolta Troché. A tévéről meg le lehet szokni.

Szombaton este nyolckor még megnézem a Cinemaxon A titkok házát Michael Gambonnal, de aztán felejtsenek el egész hajnali háromnegyed négyig, mert az AMC-n akkor kezd a filmtörténet egyetlen tökéletes Chandler-adaptációja, egyszersmind Arnold Schwarzenegger legeslegjobb filmje, A hosszú búcsú. Nem, Schwarzi nem Philip Marlowe-t adja benne, pedig annak is megnézném, hanem egy másik fontos szerepet bízott reá az ősz mester, Altman Róbert. S Arnold, mint tényleg a legnagyobb színészek, nemcsak az arcával, de az egész testivel játszik, különös tekintettel a keble halmára.

Vasárnap a Duna Tv este fél tíz magasán elindítja Az idők végezetéig című Ken Follett-feldolgozás sorozatos kiszerelését, a jónevű Ben Chaplinnel, Charlotte Riley-vel és némi magyar részvétellel.

Hétfőn Clint Eastwood barátocskánk legeslegjobb filmje következik éjfél körül a Dunán, igen, önök ismét kitalálták: a Fennsíkok csavargója. Fél tizenegykor volt a Cápa is a Tv2-n, az sem semmi. Ja, nyugi már, szólok, persze hogy szólok: True Detective, True Detective tíztől az HBO-n, lehet majd mondogatni, hogy bezzeg a McConaughey satöbbi, satöbbi… Ellenben éjjel fél háromkor engem megtalálnak a Cinemax előtt: Ken Loachot nézek, a Titkos hadsereget. Mert Ken olyan, mint Levinnek a hal, a rossz is jó belőle.
S ez nem is rossz.

Kedden a mekkonahéjozók megnézhetik Woody Harrelsont este kilenckor a Film+-on, a Zombieland c. vígjátékban. Megtalálta a helyét, kár, hogy McCo­nau­ghey nincs benne. Részemről Királylány a feleségem, fél tíz felé a Dunán egy másik Philipe-pel, a Gérard-ral. Fan Fan vagyok, ki más. Csütörtökön Sose halunk meg! a Dunán. Hacsak a sok tévé meg nem árt.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.