Snoblesse
Ez az a lemez, amit durván a magaménak érzek - Prieger Fanni énekes, Anima Sound System
Napfény szájba a VOLT Fesztiválon is.
(2015-06-18)
Napfény szájba a VOLT Fesztiválon is.
Felverik a Velencei-tó csendjét.
Friss munkái az A.P.A. galériában láthatók július 17-éig.
Ez a színházi évad is véget ért, és a helyzet megint rosszabb, mint egy évvel korábban. A veszteséglista most is olyan nyomasztó, hogy csak az átható közöny segít napirendre térni fölötte. Elég annyit említeni, hogy a legsikeresebb, a magyar színház külföldi követeiként működő csapatok közül – nincs olyan sok belőlük – a Krétakör vegetál, a Szputnyik pedig feloszlott a bizonytalan és méltatlan állami finanszírozási rendszer miatt.
„Ha Magyarország miniszterelnöke vagy, be kell tartanod a törvényeinket!” – e szöveg áll majd a Magyar Kétfarkú Kutya Párt és a Vastagbőr blog Felcsútra kihelyezett óriásplakátján.
Az egészségüggyel foglalkozó kormányzati vagy a kormányzathoz közel álló szakelemek informális találkozókon manapság már köntörfalazás nélkül beszélnek arról a kormányzati elvárásról, miszerint az akut forráshiány miatt a szolgáltatásokat a fizetős ellátás irányába kell eltolni. Persze, különösebb felhajtás – például meghirdetett program, szakmai párbeszéd, viták – nélkül; a nyilvánosságban folyamatosan azt kell nyomatni, mennyi pluszforrást szán a kormányzat a területre.
„A polgári kormány az adócsökkentés kormánya volt az elmúlt években, és azt szeretnénk, ha az maradna a jövőben is” – mondta Rogán Antal a 2016-os büdzsé beterjesztésekor.
Kevesen tudják, hogy magyarok is részt vesznek a kevés észak-koreai humanitárius akcióban. A Baptista Szeretetszolgálat alelnöke 1998-ban járt először az országban, ahol a béke dacára is nehezebb a dolguk, mint a világ más, háború sújtotta területein.
Az egészségügy utánpótlását biztosító klinikák tevékenysége egyszerre tartozik a felsőoktatási és az egészségügyi kormányzat fennhatósága alá – ami mind az intézményeknek, mind azok orvosként oktató, oktatóként gyógyító munkatársainak inkább hátrányára válik.
Siófokon tavaly október óta harcol egymással az új polgármester és a testület többségét adó Fidesz. Sorra derülnek ki az előző ciklus botrányos visszaélései, nemrég a kormánypárt frakcióvezetője is lemondott. A helyi Fidesz szerint minden rendben van.
Szintet lépett a felsőoktatás kézi vezérlése: Lázár János törvényben adna monopóliumot a Közszolgálati Egyetemnek bizonyos szakok oktatására. A jogi karok a jövőjüket féltik a kormányzati hátszéllel működő intézménytől.
Az európai hírű radikális színház, a szlovén Via Negativa művészeti igazgatójával a temesvári TESZT fesztiválon beszélgettünk. Itt mutatták be a magyar–szlovén–román–szerb koprodukcióban készült, Manipulációk című előadást, amelyet a magyar közönség a 25. Thealter Fesztiválon láthat legközelebb. Szó volt a nemzetközi helyzet fokozódásáról és a bőröndszínház bájáról is.
Színház két részben – áll a Kultúrbrigád és az Átrium közös Csehov-bemutatójának színlapján, s ez a mellbevágó műfaji meghatározás nem csupán a fiatal alkotók rokonszenves arroganciájáról tanúskodik.
Az egyik legismertebb szubrett, csupaszív operettdíva, aki két dal között bárhol, bármikor cigánykerekezik, szaltózik, de az sem akármilyen mutatvány, hogy túl a hatvanon eljátssza első prózai szerepét: Csehov Sirályában egy visszafogottabb Arkagyinát.
Koncertek, fesztiválok, futóverseny, operettgála… Úgy tűnik, a két éve indult Nagyon Balaton projekt szárnya alá vesz szinte minden jelentősebb tóparti eseményt. Az ötletgazdákat, a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound alapítóit, a Sziget Szervezőiroda társtulajdonosait kérdeztük arról, hogy miért is jó ez mindenkinek.
ASAP Rocky története elválaszthatatlan az ASAP Mob nevű kollektívától és főleg annak vezetőjétől, az idén januárban feltehetőleg drogtúladagolásban meghalt ASAP Yamstől.
Az elmúlt ötven évben élő és alkotó zseniális gitárosok nevével talán az egész lapszámot meg tudnánk tölteni, máris bonyolultabb azonban a helyzet, ha azokat keressük, akik Hendrix után is forradalmi újításokra voltak képesek a hangszerrel.
Éppen itt volt az ideje, hogy az utóbbi évtized egyik legkarakteresebb zenekara (a The xx) szorgalmas, a koncerteken az elektronikus ütemeket élőben prezentáló mindenese is kiálljon a rivaldafénybe – annál is inkább, mivel korántsem annyira szokatlan neki ez a szituáció.
Milyen lenne, ha a Dinasztiát nem amerikai tévésorozatnak, hanem itáliai barokk operának képzelnénk el?
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora a kancellár után most a rezidens zenekartól szabadult meg, annak extra támogatását azonban megtartja. A következő lépésben a koncertközpontot vonná szorosabban magához.
Tisztára, mintha magát alakítaná, de nem, a Magam ura természetbe elvonuló hőse nem azonos vele – állítja a meztelen terepfutást művészi fokra emelő főszereplő-rendező. A héten mozikba kerülő film mindenesével e-mailben váltottunk szót.
A Petőfi rádióban épp a Welhello & Halott Pénz Emlékszem, Sopronban című szerzeménye ment – ami állítólag a VOLT fesztivál himnusza, akármit is jelentsen ez –, a Dankón meg ott tartott Csikós Márta (vagy valaki más), hogy „zöld a petrezselyem, kész a veszedelem, hogyha rám néz a galambom”.
Nyilván senki sem gondolja, hogy egy kortárs képzőművész magától lesz ismert vagy sikeres. A kortárs művészeti szcéna is olyan, mint a piac.
Fesztiválozás közben azért nem árt vigyázni: a nagy hangerő árthat a fülnek. Ám akinek cseng, zúg a füle, annak nem biztos, hogy a hangfalakat kell hibáztatnia.
1914 – A nagy háború száz éve címmel nagy lélegzetű, a maga műfajában páratlan összefoglalót írt a centenáriumához érkezett I. világháborúról, amelyben az eseménytörténet mellett kulcsfontosságú szerepet kap a hátország, a parancsnoki lánc alján harcoló egyszerű katonák, a lövészárok perspektívája. A Fazekas Mihály Gyakorló Gimnázium – ma is pedagógus 1 besorolású – történelemtanárával beszélgettünk.
A több ezer embert átvágó karcagi Marcsikát több mint két évtizeddel megelőzte a 24 ezer károsultat maga után hagyó komlói Tribuszer Zoltánné, azaz Aranyos Margitka, aki újra börtönben ül csalás miatt. Vadkapitalizmus, gyanús összefonódások, cserbenhagyott keményen dolgozó kisemberek: változó szereplők, örökzöld történetek.