Lengyel női alkotók, energiák három napon át az Artusban

  • narancs.hu
  • 2023. június 9.

Interaktív

Performing Poland - A Grotowski Intézet fesztiválja június 9-től 11-ig.

Vajon a Szabadság, Méltóság és Szeretet csak a pontosan megkomponált „művészeti élmény” keretei közt találhatja meg a helyét? Vagy képes lesz újra beköltözni a szívünkbe, az otthonunkba, az utcáinkba, mint ahogy korábban tette?

A Perform[ing] Poland projektje hét eredeti performanszt foglal magába, melyeket a Lengyelországban élő és alkotó művésznők új generációja – performerek, táncosok, színésznők, előadóművészek –  talált ki és valósított meg.

Mindegyik performansz olyan problémákkal foglalkozik, amelyekkel leírhatjuk a bennünket körülvevő szociális tér változásainak jelen állapotát, s amely még mindig nem kapta meg végleges formáját, ellenben úgy tűnik, mintha valami meghatározhatatlan, veszélyes irányba sodródna. Tudunk-e ismét a művészet nyelvével értékekről beszélni egy olyan korban, amikor a politika nyelve és a társalgási nyelv annyira jelentőségét vesztette, mint még soha?

A Perform[ing] Poland a Kereszteződések; Nők a performatív művészetekben elnevezésű program keretében jött létre, melynek szervezője Monika Wachowicz; a projektet a wrocławi Jerzy Grotowski Intézet indította el 2021/22-ben.

A fesztivál előadásai:

Transportation – Anna Steller

JÚNIUS 9. 18:00

FOUR – Teatr A Part és Amareya Színház előadása

JÚNIUS 9. 20:00

 
Four
Fotó: Justyna Zadlo

ACTS – Aurora Lubos

JÚNIUS 10. 18:00

ANATOMIES – Natalia Chylińska és Katarzyna Pastuszak

JÚNIUS 10. 19:30

 
Anatomies
Fotó: Justyna Zadlo

SHEOL | שאול – Monika Wachowicz és Jarosław Fret színházi ’szeánsza’

JÚNIUS 10. 20:00 JÚNIUS 11. 20:30

WELCOME – Aurora Lubos

JÚNIUS 11. 19:00

 
Welcome
Fotó: Tobiasz Papuczys

CRUMBS – Monika Wachowicz

JÚNIUS 11. 22:00

A Grotowski Fesztivál záróeseménye az Artus és a Grotowski Intézet alkotóitól:

Kérész Művek 77. – BIZTOS TALÁN

június 12. 20:00

Egyre kevésbé tudjuk, hogy mi lesz holnap. Ez félelmetes lehet. 

De miért is az?

A biztonságérzet illúziója, vagy az örökös bizonytalanság és az állandó változás felismerése adhat valódi biztonságérzetet?

Tudjuk, hogy semmi nem marad így örökre. Tudjuk, hogy minden változik, minden elmúlik. Tudjuk, hogy ami ma van, az holnap talán már nem lesz. Tudjuk, hogy ma élünk, és hogy holnap talán meghalunk. 

Ez egy BIZTOS TALÁN.

Nem hisszük, de tudjuk. Biztosak vagyunk a bizonytalanban. És így a jövő már nem is annyira félelmetes.

(Goda Gábor)

Részletek: https://artus.hu/category/aktualis/aktualis-eloadasok/

Jegyek: https://artus.jegy.hu/

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.