Lengyel női alkotók, energiák három napon át az Artusban

  • narancs.hu
  • 2023. június 9.

Interaktív

Performing Poland - A Grotowski Intézet fesztiválja június 9-től 11-ig.

Vajon a Szabadság, Méltóság és Szeretet csak a pontosan megkomponált „művészeti élmény” keretei közt találhatja meg a helyét? Vagy képes lesz újra beköltözni a szívünkbe, az otthonunkba, az utcáinkba, mint ahogy korábban tette?

A Perform[ing] Poland projektje hét eredeti performanszt foglal magába, melyeket a Lengyelországban élő és alkotó művésznők új generációja – performerek, táncosok, színésznők, előadóművészek –  talált ki és valósított meg.

Mindegyik performansz olyan problémákkal foglalkozik, amelyekkel leírhatjuk a bennünket körülvevő szociális tér változásainak jelen állapotát, s amely még mindig nem kapta meg végleges formáját, ellenben úgy tűnik, mintha valami meghatározhatatlan, veszélyes irányba sodródna. Tudunk-e ismét a művészet nyelvével értékekről beszélni egy olyan korban, amikor a politika nyelve és a társalgási nyelv annyira jelentőségét vesztette, mint még soha?

A Perform[ing] Poland a Kereszteződések; Nők a performatív művészetekben elnevezésű program keretében jött létre, melynek szervezője Monika Wachowicz; a projektet a wrocławi Jerzy Grotowski Intézet indította el 2021/22-ben.

A fesztivál előadásai:

Transportation – Anna Steller

JÚNIUS 9. 18:00

FOUR – Teatr A Part és Amareya Színház előadása

JÚNIUS 9. 20:00

 
Four
Fotó: Justyna Zadlo

ACTS – Aurora Lubos

JÚNIUS 10. 18:00

ANATOMIES – Natalia Chylińska és Katarzyna Pastuszak

JÚNIUS 10. 19:30

 
Anatomies
Fotó: Justyna Zadlo

SHEOL | שאול – Monika Wachowicz és Jarosław Fret színházi ’szeánsza’

JÚNIUS 10. 20:00 JÚNIUS 11. 20:30

WELCOME – Aurora Lubos

JÚNIUS 11. 19:00

 
Welcome
Fotó: Tobiasz Papuczys

CRUMBS – Monika Wachowicz

JÚNIUS 11. 22:00

A Grotowski Fesztivál záróeseménye az Artus és a Grotowski Intézet alkotóitól:

Kérész Művek 77. – BIZTOS TALÁN

június 12. 20:00

Egyre kevésbé tudjuk, hogy mi lesz holnap. Ez félelmetes lehet. 

De miért is az?

A biztonságérzet illúziója, vagy az örökös bizonytalanság és az állandó változás felismerése adhat valódi biztonságérzetet?

Tudjuk, hogy semmi nem marad így örökre. Tudjuk, hogy minden változik, minden elmúlik. Tudjuk, hogy ami ma van, az holnap talán már nem lesz. Tudjuk, hogy ma élünk, és hogy holnap talán meghalunk. 

Ez egy BIZTOS TALÁN.

Nem hisszük, de tudjuk. Biztosak vagyunk a bizonytalanban. És így a jövő már nem is annyira félelmetes.

(Goda Gábor)

Részletek: https://artus.hu/category/aktualis/aktualis-eloadasok/

Jegyek: https://artus.jegy.hu/

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.