Minőségi Újságírás: a Narancs szerzőjének cikkét is kiemelték

  • narancs.hu
  • 2020. december 21.

Interaktív

Pálos Máté „a  Kertész Imre szerzői jogaiért folyó perről adott – nem először – pontos hátteret”.

2020 novemberében a Minőségi Újságírás Díjat Fabók Bálint és Jandó Zoltán, a G7.hu újságírói kapták a Magyarországon élő milliárdos, Rahimkulov Ruszlan és fiai pályájának bemutatásáért, valamint az érdekeltségeikbe tartozó kulturális szervezetek tao-támogatásáról szóló cikkükért.

A győztes írásokon túl a beérkezett nevezések közül a zsűri három másik munkát is kiemelésre méltónak tartott. Köztük kollégánk, Pálos Máté írását, aki „a  Kertész Imre szerzői jogaiért folyó perről adott – nem először – pontos hátteret”.

 

A másik két kiemelt írás az Azonnali több szerző által jegyzett, egész hétvégére való, számos cikket és podcastot is tartalmazó Bosznia-Hercegovináról szóló összeállítása, ami a daytoni megállapodás évfordulójára készült. Valamint, Bódis András, a Válasz Online újságírójának a magyar kormányzat bizalmát élvező török Polat-család magyarországi üzleti érdekeltségeiről szóló írása. 

A Minőségi Újságírásért Díj zsűrijének tagjai: Veiszer Alinda, Varró Szilvia, Weyer Balázs, Dudás Gergely, Both Vilmos, Hermann Irén, Nyáry Krisztián.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.