rés a présen

„Nagy legós voltam”

  • rés a présen
  • 2021. január 6.

Interaktív

Berzsenyi Bellaagh Ádám, a Budaörsi Latinovits Színház igazgatója

rés a présen: Magyarország legfiatalabb színházigazgatója vagy és messze földről jöttél. Nem érzed magad ufónak emiatt?

Berzsenyi Bellaagh Ádám: Egy kicsit igen. Stockholmban jártam középiskolába, 2008-ban kaptam rendezői diplomát a londoni Drama Centerben, és utána jöttem haza a diplomarendezésemre. Jártam az SZFE-re vendéghallgatóként egy évig Babarczy László rendezői osztályába, ahol megismerhettem a kortársaimat. 2013-ban lettem Budaörsön művészeti vezető, Frigyesi András igazgató hívására, aki épp váltotta a korábbi vezetést. A Budaörsi Játékszínt átnevezték Budaörsi Latinovits Színházra, és teljes profilváltást hajtottunk végre. A harmadik évtől lett állandó társulat, és az ötödik év végére már eléggé látható volt, hogy milyen irányba akarunk továbbmenni. Túl voltunk néhány sikeres előadáson – Liliomfi (ifj. Vidnyánszky Attila), Sötétség hatalma (Alföldi Róbert) –, voltak izgalmas projektjeink a HOPPart Társulattal és Polgár Csabával, Pelsőczy Rékával, Lukáts Andorral, Forgács Péterrel. 2018-ban indultam az igazgatói posztért és miután elnyertem, folytattam, amit elhatároztunk, sőt, több rizikót mertem vállalni és nagyobb prioritást élveznek azóta a mára reflektáló darabok. Fontos számomra a társulatépítés, s nem színdarabot választok, hanem rendezőt, akinek tetszenek a művészi elképzelései.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."