rés a présen

„Nagy legós voltam”

  • rés a présen
  • 2021. január 6.

Interaktív

Berzsenyi Bellaagh Ádám, a Budaörsi Latinovits Színház igazgatója

rés a présen: Magyarország legfiatalabb színházigazgatója vagy és messze földről jöttél. Nem érzed magad ufónak emiatt?

Berzsenyi Bellaagh Ádám: Egy kicsit igen. Stockholmban jártam középiskolába, 2008-ban kaptam rendezői diplomát a londoni Drama Centerben, és utána jöttem haza a diplomarendezésemre. Jártam az SZFE-re vendéghallgatóként egy évig Babarczy László rendezői osztályába, ahol megismerhettem a kortársaimat. 2013-ban lettem Budaörsön művészeti vezető, Frigyesi András igazgató hívására, aki épp váltotta a korábbi vezetést. A Budaörsi Játékszínt átnevezték Budaörsi Latinovits Színházra, és teljes profilváltást hajtottunk végre. A harmadik évtől lett állandó társulat, és az ötödik év végére már eléggé látható volt, hogy milyen irányba akarunk továbbmenni. Túl voltunk néhány sikeres előadáson – Liliomfi (ifj. Vidnyánszky Attila), Sötétség hatalma (Alföldi Róbert) –, voltak izgalmas projektjeink a HOPPart Társulattal és Polgár Csabával, Pelsőczy Rékával, Lukáts Andorral, Forgács Péterrel. 2018-ban indultam az igazgatói posztért és miután elnyertem, folytattam, amit elhatároztunk, sőt, több rizikót mertem vállalni és nagyobb prioritást élveznek azóta a mára reflektáló darabok. Fontos számomra a társulatépítés, s nem színdarabot választok, hanem rendezőt, akinek tetszenek a művészi elképzelései.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.