Szüret 2021/38.

  • Narancs
  • 2021. szeptember 22.

Interaktív

Mókás és dühítő gyűjtemény a heti sajtóból. Többnyire az utóbbi.

És az ember csak arra gondol, hogy milyen jó, hogy ez már a múlt, és milyen jó, hogy talán még egy év, és az utolsó rossz emlék is eltűnik majd az életünkből, amikor a 13. havi nyugdíjat sikerül visszaadni a nyugdíjasoknak, most már a második hetit tudjuk jövőre visszaadni.

Orbán Viktor az őszödi beszéd 15. évfordulóján a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában

 

Zalaháshágyon szombaton autómentes napot tartanak, aminek programja 9.30 órakor a Sibrik-kápolnában tartandó szentmisével kezdődik. (…) Az istentisztelet végén Mikolás Attila salomvári plébános megáldja a jelen lévő kerékpárokat. 12 órától a sportpályán tudásalapú előadások és gyermekeknek szóló ügyességi versenyek várják az érdeklődőket.

Zala megyei online

 

Csak tárlatvezetéssel látogatható a múzeum. Így szeretnék megóvni a kiállított preparátumokat, trófeákat. Cserébe viszont ezek nem üvegfalak takarásában szemlélhetők meg, hanem közvetlen közelről. Farkasszemet nézni egy oroszlánnal, belefeledkezni egy medve fogsorába!

A Fejér megyei online a felújított bodajki vadászkastély megnyitásáról

 

Egyértelmű, hogy erre a kerek évfordulóra koncerttel emlékezünk. A barátaink elvesztését még nem hevertük ki, és nem is fogjuk soha, de be kellett látnunk, hogy ők is azt akarnák, hogy folytassuk, amit elkezdtünk. Az ő emlékükre is megy tovább az életfogytig tartó rock and roll. Magamért már nem csinálnám tovább, de a közönséget nem hagyhatjuk cserben.

Kóbor János az Omega 60. évfordulójáról a Borsnak

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.