rés a présen

„Tigriske nem úgy csíkos”

  • Narancs
  • 2020. december 9.

Interaktív

Agócs Írisz képzőművész, könyvillusztrátor

rés a présen: Melyik volt a nagyobb kihívás, Berg Judit Maszat figurájának  vagy Tandori medvéinek a megrajzolása?

Agócs Írisz: Amíg Tandori medvéi saját késztetésből kerültek papírra, addig Berg Judit Maszatját feladatként kaptam, talán azért, mert nem tudták, hogy nekem azért az egyenes vonalak és bonyolult szerkezetek, mint a markoló vagy az aszfaltozógép nem feltétlen mennek túl jól. Így egyértelműen a Maszat-sorozat a nagyobb kihívás, és sokkal több odafigyelést és tudatos rajzolást igényel. A medvék a versek hatására jóval inkább intuitíve gördültek ki a ceruzákból, és onnantól kezdve gyakorlatilag saját életet éltek, hívatták meg magukat kiállításról kiállításra, és lett belőlük új kiadásként könyv. Egy sorozatnál, mint a Maszat, a másik – számomra mindenképpen nagy – kihívás, hogy figyelni kell, hogy következetesen megmaradjanak a legapróbb részletek is köteteken keresztül ugyanolyannak. A gyerekek ruhái, zoknik, ruhák mintái, színek, játékok egy része, mellékszereplők. Sajnos nem is mindig sikerül, s a gyerekek nagyon figyelnek, így kapom a szülőktől a visszajelzést, hogy hé, a Tigriske nem úgy csíkos, mint a második részben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.