rés a présen

„Tigriske nem úgy csíkos”

  • Narancs
  • 2020. december 9.

Interaktív

Agócs Írisz képzőművész, könyvillusztrátor

rés a présen: Melyik volt a nagyobb kihívás, Berg Judit Maszat figurájának  vagy Tandori medvéinek a megrajzolása?

Agócs Írisz: Amíg Tandori medvéi saját késztetésből kerültek papírra, addig Berg Judit Maszatját feladatként kaptam, talán azért, mert nem tudták, hogy nekem azért az egyenes vonalak és bonyolult szerkezetek, mint a markoló vagy az aszfaltozógép nem feltétlen mennek túl jól. Így egyértelműen a Maszat-sorozat a nagyobb kihívás, és sokkal több odafigyelést és tudatos rajzolást igényel. A medvék a versek hatására jóval inkább intuitíve gördültek ki a ceruzákból, és onnantól kezdve gyakorlatilag saját életet éltek, hívatták meg magukat kiállításról kiállításra, és lett belőlük új kiadásként könyv. Egy sorozatnál, mint a Maszat, a másik – számomra mindenképpen nagy – kihívás, hogy figyelni kell, hogy következetesen megmaradjanak a legapróbb részletek is köteteken keresztül ugyanolyannak. A gyerekek ruhái, zoknik, ruhák mintái, színek, játékok egy része, mellékszereplők. Sajnos nem is mindig sikerül, s a gyerekek nagyon figyelnek, így kapom a szülőktől a visszajelzést, hogy hé, a Tigriske nem úgy csíkos, mint a második részben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.