Belehalt a koronavírus-fertőzésbe egy olasz orvos, aki utolsó interjújában azt hangsúlyozta, nem voltak felkészülve a járványra

  • narancs.hu
  • 2020. március 19.

Katasztrófa

Nem volt védőfelszerelésük, kesztyű nélkül kellett dolgoznia.

Marcello Natali a szülővárosa, Codogno kórházában dolgozott. A koronavírus-tesztje pozitív lett, először a cremonai kórházba szállították, majd miután kétoldali tüdőgyulladása lett, Milánóban próbálták kezelni. Az 57 éves orvos meghalt.

A Euronewsnak adott egyik utolsó interjújában Natali arról beszélt, hogy kesztyű nélkül kellett dolgoznia a kórházban, mert a védőfelszerelés elfogyott. Mint ahogy már többen, ő maga is tragikus képet festett az olasz egészségügyi dolgozók helyzetéről. Elmondása szerint Codogno térségében az orvosok csaknem fele karanténban vagy betegként kórházban volt.

„Nem voltunk felkészülve a koronavírusra: az antibiotikumok korában úgy nőttünk fel, hogy azt gondoltuk, egy mindenre jó tabletta elég.”

Az olasz orvosok szövetségének az egyik képviselője úgy nyilatkozott, „Ez egy háború”. Paolo Pedrini elmondta, csak Bergamo tartományban 600 orvosból 110 beteg, és a helyzet nem javult február vége óta. Kaptak ugyan néhány maszkot és kesztyűt, de semmi mást.

Olaszországban szerdán, azaz tegnap rekordot döntött a koronavírus-járvány halottainak a száma: 475 elhunytat regisztráltak, az országban eddig összesen 2978-an haltak meg, és 36 ezer beteget tartanak nyilván.

Nyugtassa magát Naranccsal a keserű otthonlét idején!

Továbbra se érjék be a napi hírek özönével, hanem pillantsanak mögéjük! S tegyék ezt velünk! Járjunk együtt a dolgok végére! Kedves olvasóink, vészhelyzet van, s ilyenkor mindennél fontosabb a tisztánlátás. Ezért jó szívvel javasoljuk, hogy továbbra se érjék be a napi hírek özönével, hanem pillantsanak mögéjük! S tegyék ezt velünk!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.