Belehalt a koronavírus-fertőzésbe egy olasz orvos, aki utolsó interjújában azt hangsúlyozta, nem voltak felkészülve a járványra

  • narancs.hu
  • 2020. március 19.

Katasztrófa

Nem volt védőfelszerelésük, kesztyű nélkül kellett dolgoznia.

Marcello Natali a szülővárosa, Codogno kórházában dolgozott. A koronavírus-tesztje pozitív lett, először a cremonai kórházba szállították, majd miután kétoldali tüdőgyulladása lett, Milánóban próbálták kezelni. Az 57 éves orvos meghalt.

A Euronewsnak adott egyik utolsó interjújában Natali arról beszélt, hogy kesztyű nélkül kellett dolgoznia a kórházban, mert a védőfelszerelés elfogyott. Mint ahogy már többen, ő maga is tragikus képet festett az olasz egészségügyi dolgozók helyzetéről. Elmondása szerint Codogno térségében az orvosok csaknem fele karanténban vagy betegként kórházban volt.

„Nem voltunk felkészülve a koronavírusra: az antibiotikumok korában úgy nőttünk fel, hogy azt gondoltuk, egy mindenre jó tabletta elég.”

Az olasz orvosok szövetségének az egyik képviselője úgy nyilatkozott, „Ez egy háború”. Paolo Pedrini elmondta, csak Bergamo tartományban 600 orvosból 110 beteg, és a helyzet nem javult február vége óta. Kaptak ugyan néhány maszkot és kesztyűt, de semmi mást.

Olaszországban szerdán, azaz tegnap rekordot döntött a koronavírus-járvány halottainak a száma: 475 elhunytat regisztráltak, az országban eddig összesen 2978-an haltak meg, és 36 ezer beteget tartanak nyilván.

Nyugtassa magát Naranccsal a keserű otthonlét idején!

Továbbra se érjék be a napi hírek özönével, hanem pillantsanak mögéjük! S tegyék ezt velünk! Járjunk együtt a dolgok végére! Kedves olvasóink, vészhelyzet van, s ilyenkor mindennél fontosabb a tisztánlátás. Ezért jó szívvel javasoljuk, hogy továbbra se érjék be a napi hírek özönével, hanem pillantsanak mögéjük! S tegyék ezt velünk!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.