Nyugtassa magát Naranccsal a kényszerű otthonlét idején!

  • narancs.hu
  • 2020. március 19.

Lélek

Továbbra se érjék be a napi hírek özönével, hanem pillantsanak mögéjük! S tegyék ezt velünk! Járjunk együtt a dolgok végére!

Kedves olvasóink, vészhelyzet van, s ilyenkor mindennél fontosabb a tisztánlátás. Ezért jó szívvel javasoljuk, hogy továbbra se érjék be a napi hírek özönével, hanem pillantsanak mögéjük! S tegyék ezt velünk! Járjunk együtt a dolgok végére!

E heti lapszámunkban igazságkereső törekvéseinket különösen jelentős erők segítik.

false

 

Rév István nagy lélegzetű cikkben tárja fel, hogy a kínai megfigyelő állam milyen áron fékezheti meg a válságot.

Majtényi Lászlót a járványügyi vészhelyzet kihirdetésének szükségességéről kérdeztük, s ő azzal kezdte, hogy „Ha megengedjük az alapvető szabadságok korlátozását, mindig fennáll a hatalmi visszaélés veszélye”. A folytatás ezután különösen érdekes lett.

Király Júlia a járvány várható pénzügyi, gazdasági következményeiről mondott nekünk olykor hajmeresztően izgalmas, olykor pedig baljóslatú dolgokat. Sz. Bíró Zoltán bekukkant a Nagy Testvér szorosan összehúzott függönye mögé, így mi is megtudhatjuk, hogy mihez kezd magával Putyin Oroszországa jelen drámai körülmények között.

Ám még e nehéz napokban sem csupán vírusokból áll az élet, a Magyar Narancs e heti nyomtatott kiadása még kevésbé. Ezért aztán arról, hogy hogyan is képzelik orvosolni a főváros új ellenzéki önkormányzatai a Fidesz egyik leggyalázatosabb örökségét: a bérlakás-káoszt. Mi pedig átismételjük, hogy hány és milyen színvonalú kifogást hozott fel az Orbán-kormány az elmúlthatévben csak azért, hogy kibújjon az Isztambuli Egyezmény ratifikálása alól, s tette ezzel hazánkat a vak komondorok országává.

Nagy teret szentelünk Joe Biden feltámadásának, körüljárjuk a cölibátust, kibeszéljük Koronczi Endrével az életre kelő nejlonzacskók összes titkát, és megkritizálunk egy rakás otthon nézhető filmet, belehallgatunk lábdobogtató lemezekbe, s felidézzük a zárlat előtti utolsó színházi élményeiket is. A programajánlónk is az otthoni dolgokra koncentrál, a Szüret rovatunk pedig ismét tele van cégéres idiótákkal.

Szóval az e heti Narancs még a szokásosnál is jóval izgalmasabb. Ugorjon le érte az újságosához, ha boltban jár, ne felejtse el a kosarába tenni, és közben is vigyázzon magára! Jövő héten visszavárjuk!

Ha karanténban ragadt elérheti az újság digitális verzióját a Dimag oldalán.

Magyar Narancs 2020/12 - dimag.hu

A Magyar Narancs alapítása, 1989 óta a képviseleti demokrácia és a szabad versenyes, magántulajdonon alapuló piacgazdaság értékei iránt elkötelezett hetilap, magasan kvalifikált olvasóit ezen értékek szerint, egyedi hangnemben tájékoztatja a politikai és kulturális közélet meghatározó eseményeiről. Elkötelezettsége liberális; az egyéni szabadságjogok és a jogállami normák érvényesülését mindennél többre becsüli.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.