Több mint hatvan ember tűnt el egy illegális aranybánya beomlásakor

  • narancs.hu
  • 2019. február 27.

Katasztrófa

Indonéziában történt a baj.

Több mint hatvan ember tűnt el egy bányaomlásban Indonéziában - közölte Sutopo Purwo Nugroho, a szigetország katasztrófavédelmének szóvivője szerdán.

A szerencsétlenség egy illegális aranybányánál következett be Celebesz szigetén (Sulawesi), Bolaang Mongondow körzetben. A katasztrófavédelem közlése szerint a mentőszolgálatok nagy erőkkel keresik a túlélőket.

Abdul Muin Paputungan, a helyi polgárvédelmi ügynökség vezetője közölte: a baleset az után következett be, hogy a rögtönzött bánya nem elég erős talajába állított tartógerendák és rudak összeomlottak.

Mindeddig 15 embert mentettek meg és 3 holttestet találtak.

A katasztrófa helyszínéről készült felvételeken azt látható, hogy mentőalakulatok és helyiek túlélőket cipelnek hordágyon egy sárral borított domboldalon.

A kisüzemi aranybányászat tilos Indonéziában, de ettől függetlenül a gyakorlat továbbra is elterjedt a vidéki területeken. A szabályozás hiánya és a rögtönzött bányák silány szerkezete miatt az ilyen típusú szerencsétlenségek viszonylag gyakoriak. Aktivisták régóta azt hangoztatják, hogy a vidéki emberek a munkalehetőség hiánya miatt próbálnak illegális bányászatból megélni. A helyi hatóságok pedig gyakran szemet hunynak a gyakorlat felett.

2 dead and dozens feared trapped after landslide engulfs illegal Indonesian gold mine

An illegal gold mine in Indonesia has collapsed and buried dozens of people who are "screaming for help," according to a disaster management official at the mine, where two people were confirmed dead.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.