Holttestet találtak a tömegbaleset roncsai között

  • narancs.hu
  • 2023. március 12.

Katasztrófa

44 éves férfi. Az M1-es autópályán történt baleset helyszínelését vasárnap reggelre fejezték be.

Az egyik kiégett autóroncs alatt halálos áldozatot találtak szombaton késő este az M1-es autópályán történt tömegszerencsétlenség helyszínén – közölte a rendőrség

A tömeges ütközés szombaton 14 óra 25 perc körül történt, Herceghalom közelében, nagyon rossz látási viszonyok között, mert az erős szél porviharral borította be az utat. Összesen 41 jármű ütközött össze, kamionok és személyautók. A halálos áldozat egy 44 éves férfi. Összesen 39-en sérültek meg, ketten életveszélyesen, tizenketten súlyosan, huszonöten könnyebben. 

A forgalom Budapest irányába éjjel háromnegyed egykor indulhatott meg, Győr felé azonban csak a műszaki mentés és a baleset szemléjének lezárulta után, vasárnap reggel negyed hattól.

A rendőrség arról is tájékoztatott, hogy az eset körülményeit büntetőeljárás keretében, szakértőkkel vizsgálják. A mentés és az ellátás idejére a BKK és a Készenléti Rendőrség melegedőbuszt vitt a helyszínre.

Telex egyik olvasója is érintettje volt a balesetnek. Így írta le, mi történt:

„Az M1-esen tartottunk Győr fele. Az erős szél porfelhőt fújt az útra, ami rontott a látási viszonyokon. Én egy kisbusz jellegű kocsiban utaztam, hátul ültem. Egyszer nagyot lassult a kocsi, a biztonsági öv megfogott, következett az ütközés, elől kinyíltak a légzsákok. A kocsi motorházának tetejéből fehér füst szállt fel, de valószínűleg még nem égett. A közelben már volt autó, ami égett.

Szerencsére hátulról már nem jöttek belénk.

Kiszálltunk, csak néhány dolgot tudtunk magunkkal vinni, és lejöttünk az autópályáról. Az egész gyorsan történt, és közben továbbra is fújta a homokot a szél, pánikszerű volt a hangulat. Ahogy terjedtek a lángok, a homok füsttel vegyült. Az autópályától eltávolodva kisebb-nagyobb pukkanásokat lehetett hallani, valószínűleg a terjedő tűz miatt.”

 
Az M1-es történt szombati tömegbaleset helyszíne a műszaki mentés idején.          Fotó: Lakatos Péter / MTI Fotószerkesztőség
 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Levél egy távoli galaxisból

Mészáros Lőrinc olyan, mint a milói Vénusz. De már nem sokáig. Ő sem valódi, s róla is hiányzik ez-az (nem, a ruha pont nem). De semmi vész, a hiány pótlása folyamatban van, valahogy úgy kell elképzelni, mint a diósgyőri vár felújítását, felépítik vasbetonból, amit lecsupáltak a századok. Mészáros Lőrincnek a története hiányos, az nem lett rendesen kitalálva.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.