Indiai vonatbaleset: a miniszterelnök szigorú büntetést ígér a felelősöknek

  • narancs.hu
  • 2023. június 4.

Katasztrófa

288-nál jár a halálos áldozatok száma.

Szigorú büntetésre számíthatnak azok, akiknek megállapítják a felelősségét a pénteki indiai vonatbalesettel kapcsolatban – idézi a BBC Narendra Módit, az ország miniszterelnökét.

A nepszava.hu összefoglalója szerint helyi idő szerint péntek este hét óra körül egy személyvonat kisiklott, majd egy szomszédos vágányon álló szerelvénybe csapódott India keleti részén, Orisza államban, egy másik járat pedig feltehetően becsapódott a felborult kocsikba. A balesetben legkevesebb 288 ember vesztette életét, és több mint 800-an megsérültek.

A mentési munkálatok már befejeződtek, a hatóságok szerint az összes roncsok alá szorult utast sikerült kiszabadítani.

A BBC azt írja, Narendra Módi a helyszínen "fájdalmasnak" nevezte a történteket. Egy kórházban sebesültekkel is találkozott, és azt ígérte, mindent megtesznek a felépülésükért.

Az továbbra sem egyértelmű, hogy mi okozta az ütközést, amit az évszázad legsúlyosabb indiai vonatbaleseteként tartanak számon. KS Anand, a Délkeleti Vasút kommunikációs igazgatója azt mondta, teljes körű vizsgálatot indítottak az ügyben, és az előzetes jelentések szerint jelzési hiba állhat a háttérben.

Az események pontos sorrendjéről ellentmondásos hírek érkeztek. A tisztviselők szerint a Kolkata és Csennai között közlekedő Coromandel Express több kocsija 19 óra körül kisiklott, miután egy álló tehervonatnak ütközött. Azt nem tudni, a két szerelvény hogy kerülhetett ugyanarra a vágányra. Az ütközés után a Coromandel Express több kocsija is a szemközti vágányon kötött ki. Ekkor egy másik, ellenkező irányba közlekedő vonat, a Yeswanthpurból Howrahba tartó Howrah Superfast Express ütközött össze a kisiklott kocsikkal.

A vasúti minisztérium közölte, hogy megkezdték a baleset helyszínének a helyreállítását. A BBC az indiai vasúti minisztérium honlapján található utaslisták alapján azt írja,

mindkét, a balesetben érintett személyvonat tele volt, és rengetegen voltak várólistán.

Az MTI összefoglalója szerint az indiai vasútügyi miniszter is azt mondta, hogy a balesetet az elektronikus jelzőrendszer hibája okozta, amely miatt egy vonat tévesen váltott vágányt. "Hogy ki tette ezt, és mi az oka, az majd a vizsgálatból kiderül" – fogalmazott Asvini Vaisnav Újdelhiben. A Times of India vasárnap azt írta, „emberi hiba” okozhatta a három vonat ütközését.

Szudhansu Szarangi, Orisza állam tűzoltóságának főigazgatója szerint a halálos áldozatok száma várhatóan tovább emelkedik, és elérheti a 380-at is. Az áldozatokat a baleset helyszíne és Bhuvanesvar közötti összes kórház fogadja. Mintegy 200 mentőautót, sőt buszokat is mozgósítottak a szállításukhoz.

A túlélők korábban döbbenetes jelenetekről számoltak be, írja a nepszava.hu. "Tíz-tizenöt ember zuhant rám, amikor bekövetkezett a baleset, majd minden összeomlott. Én a kupac alján voltam. Megsérült a kezem és a tarkóm is. Amikor kijöttem a vasúti vagonból, láttam, hogy valaki elvesztette a kezét, a lábát, másvalakinek pedig teljesen eltorzult az arca" – idézte fel a balesetet az indiai ANI hírügynökségnek az egyik férfi.

A szomszédos falvak lakói az elsők között érkeztek a baleset helyszínére, és megkezdték a mentést.

Indiában található a világ egyik legnagyobb vasúti hálózata és annak ellenére gyakoriak a balesetek, hogy százmillió dolláros nagyságrendekben költenek az infrastruktúra javítására.

Ez volt India legsúlyosabb vasúti balesete ebben az évszázadban. Az ország eddig legnagyobb vonatszerencsétlensége 1981-ben történt, amikor a rossz időjárási körülmények közt egy túlzsúfolt szerelvény kisklott és egy folyóba zuhant.  Akkor legkevesebb 800 ember veszítette életét.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.