Indiai vonatbaleset: a miniszterelnök szigorú büntetést ígér a felelősöknek

  • narancs.hu
  • 2023. június 4.

Katasztrófa

288-nál jár a halálos áldozatok száma.

Szigorú büntetésre számíthatnak azok, akiknek megállapítják a felelősségét a pénteki indiai vonatbalesettel kapcsolatban – idézi a BBC Narendra Módit, az ország miniszterelnökét.

A nepszava.hu összefoglalója szerint helyi idő szerint péntek este hét óra körül egy személyvonat kisiklott, majd egy szomszédos vágányon álló szerelvénybe csapódott India keleti részén, Orisza államban, egy másik járat pedig feltehetően becsapódott a felborult kocsikba. A balesetben legkevesebb 288 ember vesztette életét, és több mint 800-an megsérültek.

A mentési munkálatok már befejeződtek, a hatóságok szerint az összes roncsok alá szorult utast sikerült kiszabadítani.

A BBC azt írja, Narendra Módi a helyszínen "fájdalmasnak" nevezte a történteket. Egy kórházban sebesültekkel is találkozott, és azt ígérte, mindent megtesznek a felépülésükért.

Az továbbra sem egyértelmű, hogy mi okozta az ütközést, amit az évszázad legsúlyosabb indiai vonatbaleseteként tartanak számon. KS Anand, a Délkeleti Vasút kommunikációs igazgatója azt mondta, teljes körű vizsgálatot indítottak az ügyben, és az előzetes jelentések szerint jelzési hiba állhat a háttérben.

Az események pontos sorrendjéről ellentmondásos hírek érkeztek. A tisztviselők szerint a Kolkata és Csennai között közlekedő Coromandel Express több kocsija 19 óra körül kisiklott, miután egy álló tehervonatnak ütközött. Azt nem tudni, a két szerelvény hogy kerülhetett ugyanarra a vágányra. Az ütközés után a Coromandel Express több kocsija is a szemközti vágányon kötött ki. Ekkor egy másik, ellenkező irányba közlekedő vonat, a Yeswanthpurból Howrahba tartó Howrah Superfast Express ütközött össze a kisiklott kocsikkal.

A vasúti minisztérium közölte, hogy megkezdték a baleset helyszínének a helyreállítását. A BBC az indiai vasúti minisztérium honlapján található utaslisták alapján azt írja,

mindkét, a balesetben érintett személyvonat tele volt, és rengetegen voltak várólistán.

Az MTI összefoglalója szerint az indiai vasútügyi miniszter is azt mondta, hogy a balesetet az elektronikus jelzőrendszer hibája okozta, amely miatt egy vonat tévesen váltott vágányt. "Hogy ki tette ezt, és mi az oka, az majd a vizsgálatból kiderül" – fogalmazott Asvini Vaisnav Újdelhiben. A Times of India vasárnap azt írta, „emberi hiba” okozhatta a három vonat ütközését.

Szudhansu Szarangi, Orisza állam tűzoltóságának főigazgatója szerint a halálos áldozatok száma várhatóan tovább emelkedik, és elérheti a 380-at is. Az áldozatokat a baleset helyszíne és Bhuvanesvar közötti összes kórház fogadja. Mintegy 200 mentőautót, sőt buszokat is mozgósítottak a szállításukhoz.

A túlélők korábban döbbenetes jelenetekről számoltak be, írja a nepszava.hu. "Tíz-tizenöt ember zuhant rám, amikor bekövetkezett a baleset, majd minden összeomlott. Én a kupac alján voltam. Megsérült a kezem és a tarkóm is. Amikor kijöttem a vasúti vagonból, láttam, hogy valaki elvesztette a kezét, a lábát, másvalakinek pedig teljesen eltorzult az arca" – idézte fel a balesetet az indiai ANI hírügynökségnek az egyik férfi.

A szomszédos falvak lakói az elsők között érkeztek a baleset helyszínére, és megkezdték a mentést.

Indiában található a világ egyik legnagyobb vasúti hálózata és annak ellenére gyakoriak a balesetek, hogy százmillió dolláros nagyságrendekben költenek az infrastruktúra javítására.

Ez volt India legsúlyosabb vasúti balesete ebben az évszázadban. Az ország eddig legnagyobb vonatszerencsétlensége 1981-ben történt, amikor a rossz időjárási körülmények közt egy túlzsúfolt szerelvény kisklott és egy folyóba zuhant.  Akkor legkevesebb 800 ember veszítette életét.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

Szerbia kontra Szerbia: az ország, amely saját magával vív harcot

  • Végel László
Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő. A Vučić-rezsim azonban nem hátrál.