Indiai vonatbaleset: a miniszterelnök szigorú büntetést ígér a felelősöknek

  • narancs.hu
  • 2023. június 4.

Katasztrófa

288-nál jár a halálos áldozatok száma.

Szigorú büntetésre számíthatnak azok, akiknek megállapítják a felelősségét a pénteki indiai vonatbalesettel kapcsolatban – idézi a BBC Narendra Módit, az ország miniszterelnökét.

A nepszava.hu összefoglalója szerint helyi idő szerint péntek este hét óra körül egy személyvonat kisiklott, majd egy szomszédos vágányon álló szerelvénybe csapódott India keleti részén, Orisza államban, egy másik járat pedig feltehetően becsapódott a felborult kocsikba. A balesetben legkevesebb 288 ember vesztette életét, és több mint 800-an megsérültek.

A mentési munkálatok már befejeződtek, a hatóságok szerint az összes roncsok alá szorult utast sikerült kiszabadítani.

A BBC azt írja, Narendra Módi a helyszínen "fájdalmasnak" nevezte a történteket. Egy kórházban sebesültekkel is találkozott, és azt ígérte, mindent megtesznek a felépülésükért.

Az továbbra sem egyértelmű, hogy mi okozta az ütközést, amit az évszázad legsúlyosabb indiai vonatbaleseteként tartanak számon. KS Anand, a Délkeleti Vasút kommunikációs igazgatója azt mondta, teljes körű vizsgálatot indítottak az ügyben, és az előzetes jelentések szerint jelzési hiba állhat a háttérben.

Az események pontos sorrendjéről ellentmondásos hírek érkeztek. A tisztviselők szerint a Kolkata és Csennai között közlekedő Coromandel Express több kocsija 19 óra körül kisiklott, miután egy álló tehervonatnak ütközött. Azt nem tudni, a két szerelvény hogy kerülhetett ugyanarra a vágányra. Az ütközés után a Coromandel Express több kocsija is a szemközti vágányon kötött ki. Ekkor egy másik, ellenkező irányba közlekedő vonat, a Yeswanthpurból Howrahba tartó Howrah Superfast Express ütközött össze a kisiklott kocsikkal.

A vasúti minisztérium közölte, hogy megkezdték a baleset helyszínének a helyreállítását. A BBC az indiai vasúti minisztérium honlapján található utaslisták alapján azt írja,

mindkét, a balesetben érintett személyvonat tele volt, és rengetegen voltak várólistán.

Az MTI összefoglalója szerint az indiai vasútügyi miniszter is azt mondta, hogy a balesetet az elektronikus jelzőrendszer hibája okozta, amely miatt egy vonat tévesen váltott vágányt. "Hogy ki tette ezt, és mi az oka, az majd a vizsgálatból kiderül" – fogalmazott Asvini Vaisnav Újdelhiben. A Times of India vasárnap azt írta, „emberi hiba” okozhatta a három vonat ütközését.

Szudhansu Szarangi, Orisza állam tűzoltóságának főigazgatója szerint a halálos áldozatok száma várhatóan tovább emelkedik, és elérheti a 380-at is. Az áldozatokat a baleset helyszíne és Bhuvanesvar közötti összes kórház fogadja. Mintegy 200 mentőautót, sőt buszokat is mozgósítottak a szállításukhoz.

A túlélők korábban döbbenetes jelenetekről számoltak be, írja a nepszava.hu. "Tíz-tizenöt ember zuhant rám, amikor bekövetkezett a baleset, majd minden összeomlott. Én a kupac alján voltam. Megsérült a kezem és a tarkóm is. Amikor kijöttem a vasúti vagonból, láttam, hogy valaki elvesztette a kezét, a lábát, másvalakinek pedig teljesen eltorzult az arca" – idézte fel a balesetet az indiai ANI hírügynökségnek az egyik férfi.

A szomszédos falvak lakói az elsők között érkeztek a baleset helyszínére, és megkezdték a mentést.

Indiában található a világ egyik legnagyobb vasúti hálózata és annak ellenére gyakoriak a balesetek, hogy százmillió dolláros nagyságrendekben költenek az infrastruktúra javítására.

Ez volt India legsúlyosabb vasúti balesete ebben az évszázadban. Az ország eddig legnagyobb vonatszerencsétlensége 1981-ben történt, amikor a rossz időjárási körülmények közt egy túlzsúfolt szerelvény kisklott és egy folyóba zuhant.  Akkor legkevesebb 800 ember veszítette életét.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.