Koronavírus: Az Egyesült Államokban megkezdték az öt év alatti gyerekek beoltását

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. június 22.

Katasztrófa

A Modernából két adagra, a Pfizerből háromra van szükség.

Az Egyesült Államokban helyi idő szerint kedden megkezdték az öt év alatti gyerekek beoltását a koronavírus ellen.

A Moderna kétadagos vakcinájának beadását vészhelyzeti alkalmazásra a hat hónap és öt év közötti gyerekek, a Pfizer háromadagos védőoltását pedig a hat hónap és négy év közötti korosztály számára engedélyezték múlt héten.

Azt még nem tudni, hogy hány szülő kéri a legfiatalabb gyerekek beoltását. Az öt és tizenegy év közötti korosztály beoltása tavaly októberben vált lehetővé, azóta a szövetségi hatóságok adatai szerint a korcsoport tagjainak nagyjából 29 százaléka kapta meg az összes dózist. Egy májusi közvélemény-kutatás során

a megkérdezett szülők ötöde nyilatkozott úgy, hogy amint lehetséges, azonnal beadatná öt év alatti gyermekének a koronavírus elleni oltást.

Vivek Murthy amerikai orvos a CNN televízióban kedden azt tanácsolta a szülőknek, hogy vegyék komolyan a vírust, amely az Egyesült Államokban csaknem 500 gyerek halálát okozta a világjárvány kirobbanása óta, több mint 30 ezer öt év alatti kisgyermek pedig kórházi kezelésre szorult.

Az amerikai közegészségügyi hatóságok szorgalmazzák a gyerekek átoltását, mert azzal szerintük súlyos megbetegedések és halálesetek előzhetők meg, ha a nyár végi és őszi iskolakezdésre ismét emelkedni kezdenének az esetszámok.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.