Koronavírusban elhunyt a férfi, a kormányhivatal másnap feloldotta a karantén alól

  • narancs.hu
  • 2021. március 13.

Katasztrófa

Hadházy Ákos osztotta meg a dokumentumokat. 

"Mélyen megrendült család küldte ezeket a megdöbbentő dokumentumokat. Az édesapjuk néhány napja a koronavírus áldozataként meghalt. A halála utáni napon azonban a kormányhivatal GYÓGYULTNAK NYILVÁNÍTOTTA ÉS FELOLDOTTA A KARANTÉN ALÓL, amiről hivatalos papírt is küldött a családnak" - írja Hadházy Ákos a Facebook-oldalán. 

A politikus a dokumentumokat is megosztotta, a halotti bizonyítványt és a feloldó határozatot, mindkettőt a család engedélyével közölte, az adatokat anonimizálva.

Az azonban így is látszik, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Miskolci Járási Hivatala hivatalos értesítőjében 2021. március 10-vel feloldja a férfit a járványügyi elkülönítés alól. Az indoklásban azt írják:

"A páciens háziorvosa Dr. ... írásbeli tájékoztatása alapján az elkülönítés utolsó három napjában tünet és panaszmentes, láztalan a mai napon gyógyultnak nyilvánítható."

Mint Hadházy írja: "Csak remélni lehet, hogy az ilyen mélyen kegyeletsértő eljárás egyedi adminisztrációs hiba eredménye, de mégis, megdöbbentő példája ez annak a káosznak, amit a tíz év alatt szétvert államigazgatásra és járványvédelemre zúduló pandémia okoz." Majd hozzáteszi, az elmúlt évben sok olyan jelzést kapott, amikor a karantént elrendelő határozat csak a pozitív teszt után 10-12 nappal érkezett meg a fertőzötthöz, volt, akinél a feloldásról szóló határozattal egy időben. "Ezek többsége akkor történt, amikor a jelenleginél sokkal kisebb volt a hivatalos esetszám."

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.