Több dolgozó is koronavírusos a János Kórházban és a Semmelweis Egyetemen

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 9.

Katasztrófa

A János Kórház dolgozói nem az intézményben kapták el a vírust.

A Szent János Kórház három dolgozója, illetve a Semmelweis Egyetem több dolgozója is elkapta a koronavírust - írja a 24.hu.

A lap kérdéseire maga a Szent János Kórház közölte, hogy három dolgozójuk is elkapta a fertőzést, de egyikük sem a kórházban fertőződött meg, és "munkavégzésük alatt az előírt védőfelszerelést viselték, ezért betegeinkre nem jelentettek veszélyt".

A három fertőzött dolgozó egyike a Kútvölgyi karantén osztályon, ketten pedig otthonukban töltik a kötelező kéthetes karantén időszakot. A kórház dolgozóit rendszeresen szűrik, a mintavételek folyamatosan zajlanak – emelték ki.

A Semmelweis Egyetem konkrét számot ugyan nem árult el, de szintén több fertőzött dolgozóra utalt a lapnak. Azt írták, "a tünetekkel vagy igazolt betegek kontaktjaként, illetve betegség miatt otthon lévő munkatársak helyettesítése megoldott".

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.