Az ismeretlen görl – huncutságok a pesti éjszakában címmel nyílt kamarakiállítás a funkcióját mindig újra átgondoló és az előadó-művészetek felé különösen nyitott Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban. A kicsi, de ügyesen kihasznált tér kétfelé, a dancing és az öltöző irányába nyílik. Az első nem nélkülözi a lépcsőt sem, a görl nyilvános terének legfőbb helyszínét, amin lelépdelve hosszú lába kellően érvényesülhet. Még egy kis bár és egy szeparé is elfért itt, felidézve a húszas–harmincas évek mulatóit és lokáljait. Az elsőben az ismerkedés, a másodikban az ismerkedés második fázisa zajlott – persze az utóbbit a nácik betiltották. A jobb oldali tér az öltözőé, ahol a mindig erőteljesen konformizált, egyenruhába, egyensminkbe bújtatott görl arcát, személyét hozzák közelebb. A tényleg nem csak Magyarországon világhírű Arizona, a Royal Orfeum és a többi márka története sajnos ugyanoda fut ki. A húszas évek tombolása később ugyan konszolidálódott, de még ez is sok volt a Németországban és Magyarországon egyre erősödő diktatúrának. A pesti mulatók éjszakai fényben igazi eleganciát magára öltő, valójában kispolgári miliőjének demokráciáját szétzilálta az antiszemitizmus.
Molnár Dánielé az ötlet, hogy a görl méltó kultúrtörténeti figyelmünkre, általa sokat tudunk meg a korról. Ő „komédiásként”, vagyis kabaré- és revüszínpadok előadójaként már letette névjegyét, miközben éppen ebből a témából, a görl kultúr- és természetrajzából írta meg védés előtt álló PhD-disszertációját. Filoszsága (és ironikussága, őszinte anakronizmusa) a kicsit túlírt szövegű tablókon is megjelenik, ezekre is igaz, hogy kis helyen is rengeteg információt közölnek, de azok pontosak, relevánsak, széles horizontot mutatnak, szinte hibátlanok. Magán- és közgyűjtemények válogatott tárgyai teszik élővé az egész enteriőrt.
Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum, nyitva április 2-ig.