Bob Dylan egy provence-i birtokon állítja ki első állandó installációját

  • MTI/narancs.hu
  • 2022. május 9.

Képzőművészet

Konkrétan a szőlőtőkék között. 

Az irodalmi Nobel-díjas költő-dalszerző Bob Dylan egy provence-i birtokon állítja ki első állandó installációját, a kovácsoltvasból készült, monumentális Rail Car (Vasúti kocsi) című alkotást.

 Az installáció egy síneken álló vasúti kocsit ábrázol a dél-franciaországi szőlőskertek közepén Aix-en-Provence közelében, a Chateau La Coste birtokon. A "vagon" falait, amelyek közé a látogatók be is léphetnek, kerékpárok, csavarkulcsok, láncok és létrák kovácsoltvas sziluettjei alkotják.

 Dylan 24 festményét is kiállítják a provence-i birtokon. Az augusztus közepéig megtekinthető képek azok alapján a vázlatok alapján készültek, amelyeket a művész 1989 és 1991 között európai és amerikai turnéin rajzolt. A kiállításnak a sztárépítész Renzo Piano által tervezett kiállítási pavilon ad otthont, a festmények Claude Monet, Henri Matisse és Marc Chagall művei mellett lesznek láthatók.

A világhírű amerikai zenész, aki most képzőművészként is bemutatkozik Franciaországban, több mint 110 millió lemezt adott el világszerte.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.