Bob Dylan egy provence-i birtokon állítja ki első állandó installációját

  • MTI/narancs.hu
  • 2022. május 9.

Képzőművészet

Konkrétan a szőlőtőkék között. 

Az irodalmi Nobel-díjas költő-dalszerző Bob Dylan egy provence-i birtokon állítja ki első állandó installációját, a kovácsoltvasból készült, monumentális Rail Car (Vasúti kocsi) című alkotást.

 Az installáció egy síneken álló vasúti kocsit ábrázol a dél-franciaországi szőlőskertek közepén Aix-en-Provence közelében, a Chateau La Coste birtokon. A "vagon" falait, amelyek közé a látogatók be is léphetnek, kerékpárok, csavarkulcsok, láncok és létrák kovácsoltvas sziluettjei alkotják.

 Dylan 24 festményét is kiállítják a provence-i birtokon. Az augusztus közepéig megtekinthető képek azok alapján a vázlatok alapján készültek, amelyeket a művész 1989 és 1991 között európai és amerikai turnéin rajzolt. A kiállításnak a sztárépítész Renzo Piano által tervezett kiállítási pavilon ad otthont, a festmények Claude Monet, Henri Matisse és Marc Chagall művei mellett lesznek láthatók.

A világhírű amerikai zenész, aki most képzőművészként is bemutatkozik Franciaországban, több mint 110 millió lemezt adott el világszerte.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.