Egy unatkozó biztonsági őr golyóstollal szemeket rajzolt egy avantgárd festmény alakjainak

  • narancs.hu
  • 2022. február 10.

Képzőművészet

Micsoda barbárság.

A valóságban is megtörtént Bean: Az igazi katasztrófafilm elhíresült jelenete: egy unatkozó biztonsági őr golyóstollal szemeket rajzolt egy avantgárd festmény arctalan alakjainak – írja a The Guardian.

A 60 éves biztonsági őr a jekatyerinburgi Borisz Jelcin elnöki központban az első munkanapját töltötte, amikor – valószínűleg unalomból – az egyik absztrakt művészeti kiállításon szereplő műalkotás arctalan alakjainak mivel nem volt,  szemeket rajzolt.

Anna Leporskaya Három alak című festménye 1932 és 1934 között készült, és több mint 300 millió forintra (75 millió rubelre) volt biztosítva. Szakértők szerint a restaurálási munkálatok költsége meghaladja az egymillió forintot (250 000 rubelt).

Az intézmény ügyvezető igazgatója nyilatkozatában nem azonosította a biztonsági őrt, de elmondta, hogy egy külsős biztonsági cég alkalmazottjaként dolgozott, és az eset után a férfit elbocsátották.

(The Guardian)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.