Egy unatkozó biztonsági őr golyóstollal szemeket rajzolt egy avantgárd festmény alakjainak

  • narancs.hu
  • 2022. február 10.

Képzőművészet

Micsoda barbárság.

A valóságban is megtörtént Bean: Az igazi katasztrófafilm elhíresült jelenete: egy unatkozó biztonsági őr golyóstollal szemeket rajzolt egy avantgárd festmény arctalan alakjainak – írja a The Guardian.

A 60 éves biztonsági őr a jekatyerinburgi Borisz Jelcin elnöki központban az első munkanapját töltötte, amikor – valószínűleg unalomból – az egyik absztrakt művészeti kiállításon szereplő műalkotás arctalan alakjainak mivel nem volt,  szemeket rajzolt.

Anna Leporskaya Három alak című festménye 1932 és 1934 között készült, és több mint 300 millió forintra (75 millió rubelre) volt biztosítva. Szakértők szerint a restaurálási munkálatok költsége meghaladja az egymillió forintot (250 000 rubelt).

Az intézmény ügyvezető igazgatója nyilatkozatában nem azonosította a biztonsági őrt, de elmondta, hogy egy külsős biztonsági cég alkalmazottjaként dolgozott, és az eset után a férfit elbocsátották.

(The Guardian)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)