Kiállítás

Hús és árnyék között

Metzing Eszter: Fabric of Childhood (A gyerekkor szövete)

  • Sirbik Attila
  • 2021. február 17.

Képzőművészet

Metzing Eszter az egyetemi évei végén egyfajta mediális alaphordozóként talált rá a textil és a grafika ötvözetére. A textil és a hímzés technikája már gyerekkorától jelen volt az életében, s kikerülhetetlenül beleszövődött alkotótevékenységének alapjaiba is. Diplomamunkája, a 2018-as Belső kert című, nagy méretű hímzett grafika is komoly szakmai figyelmet keltett.

Az érzékeny megmunkáltság mindig fontos volt Metzing számára, alkotótevékenységének alapját egy olyan meditációs gyakorlat adja, amely a tudat és a gondolkodás viszonyát, azoknak a pszichére gyakorolt hatásait, a tudat és a tudatalatti összefüggéseit vizsgálja. Mindehhez remekül illenek a varrásban és a hímzésben egyszerre jelen lévő monoton és spontán jellegzetességek. Metzing az alkotásaiban a hímzés domináns jelenléte mellett olyan technikákat is használ, mint a tollrajz és a különböző festészeti eljárások, így az akvarell, textilfesték, akril felhasználása, illetve a textilen belül is különféle anyagokkal dolgozik.

A már említett Belső kert is a tudat és a tudat­alatti kapcsolódásainak kérdéskörére épül, a mostani kiállítás keretei közt pedig a gyermekkor, a gyermekkori emlékek, valamint a gyerekből lett felnőtt identitástudatát vizsgálja. Az alkotó saját megfogalmazása szerint ezúttal azt kutatja, hogy milyen formában vannak meg bennünk a gyermekkor élményei. S mennyire befolyásolhatnak minket a jelenünkben ezek az élmények, illetve mi magunk milyen mértékben vagyunk tudatában mindennek.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk