A 2000-es évek elején a Hold utcai piacon például a KLUB-VHS-nek voltak kiállításai, de említhetjük a 2007-es Palánkot is a Rákóczi téren. A nemrégiben helyrehozott Hunyadi téri csarnokban pedig már külön bokszot kapott az Intermédia Tanszék.
Fazekas Júlia színművész és jelmeztervező – a piacteret határoló kerítésen elhelyezett – 41 munkája jól illeszkedik az önkormányzat azon elképzelésébe, mely szerint a piac és a csarnok működjék valódi közösségi térként.
A Parafrázisok a pandémia gyermeke; Fazekas első művét épp egy éve a Szépművészeti Múzeum pályázatára készítette, s attól fogva szinte naponta bemutatott a Facebook-oldalán olyan képeket, amelyeken híres (vagy számára kedves) festmények és azok sajátos értelmezései/átiratai kerültek egymás mellé. A művész a képeket mobiltelefonnal készítette, a portréképek ruházatát/kiegészítőit pedig az otthonában fellelhető holmikból állította össze (illetve hozta „stílbe” mobiltelefonos képszerkesztő appokkal). A kiinduló festmények a németalföldi mesterektől egészen a kortárs művészekig idézik meg az elődöket, a „szelfis” alanyok közt pedig nők és férfiak sorakoznak. „Nem az unaloműzés vezérelt, hanem akaratlanul is egy új önismereti tréning folyamatában találtam magam. Én voltam az alany és az állítmány is” – nyilatkozta a projektről, amely nyilván ismeretterjesztésre is kiválóan alkalmas.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!