Visszhang: kiállítás

Parafrázisok

  • - dck -
  • 2021. május 5.

Képzőművészet

Nem előzmények nélküli az, hogy a pesti vásárcsarnokokban (vagy előttük) képzőművészeti alkotások jelennek meg.

A 2000-es évek elején a Hold utcai piacon például a KLUB-VHS-nek voltak kiállításai, de említhetjük a 2007-es Palánkot is a Rákóczi téren. A nemrégiben helyrehozott Hunyadi téri csarnokban pedig már külön bokszot kapott az Intermédia Tanszék.

Fazekas Júlia színművész és jelmeztervező – a piacteret határoló kerítésen elhelyezett – 41 munkája jól illeszkedik az önkormányzat azon elképzelésébe, mely szerint a piac és a csarnok működjék valódi közösségi térként.

A Parafrázisok a pandémia gyermeke; Fazekas első művét épp egy éve a Szépművészeti Múzeum pályázatára készítette, s attól fogva szinte naponta bemutatott a Facebook-oldalán olyan képeket, amelyeken híres (vagy számára kedves) festmények és azok sajátos értelmezései/átiratai kerültek egymás mellé. A művész a képeket mobiltelefonnal készítette, a portréképek ruházatát/kiegészítőit pedig az otthonában fellelhető holmikból állította össze (illetve hozta „stílbe” mobiltelefonos képszerkesztő appokkal). A kiinduló festmények a németalföldi mesterektől egészen a kortárs művészekig idézik meg az elődöket, a „szelfis” alanyok közt pedig nők és férfiak sorakoznak. „Nem az unalom­űzés vezérelt, hanem akaratlanul is egy új önismereti tréning folyamatában találtam magam. Én voltam az alany és az állítmány is” – nyilatkozta a projektről, amely nyilván ismeretterjesztésre is kiválóan alkalmas.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.