Torrentmozi

Rules Don’t Apply

  • - kg -
  • 2017. augusztus 27.

Képzőművészet

Warren Beatty 1973-ban a Beverly Hills Hotelben éjszakázott, akárcsak Howard Hughes. Mindketten híres hódítónak számítottak, de akadtak azért különbségek: a rejtőzködő milliárdos (stúdió- és légitársaság-tulajdonos, filmrendező, pilóta, repülőgép-tervező, ingatlanbáró) hat szobát bérelt a sleppjének és négy bungalót a nőinek. Ezzel még Beattyt is lenyűgözte: ez volt az a történelmi pillanat, amikor a színész, aki élete során maga is számos bungalóra való hollywoodi szépséggel került közelebbi kapcsolatba, elhatározta, hogy filmet készít a még nálánál is nagyobb emberről. Peter Biskind Beattyról írt, vaskos könyvében sokszor előkerül a makacs Hughes-mánia: „Hughesnak mindhárom »F« összejött” – idézi a szerző Beattyt, aki a számára is oly vonzó, filming-fucking-flying szentháromságra célzott. Mindhárom „F”-ből kapunk is egy keveset a főszereplő-forgatókönyv­író-rendező (fendező?) fél életen át dédelgetett ­ – végül tavaly megvalósult – filmjében és a három „F” mellé kapunk két „Ő”-t is: Beatty többnyire öntörvényű őrültként ábrázolja deres halántékú hősét, de láthatjuk a repülés megszállottjaként, színésznőcskék hadainak vezérlő tábornokaként és alkalmazottainak megszomorítójaként is. Ezt teszi a túlhordottság, a harminc-negyven évnyi forgatókönyv-fejlesztés: Beatty még csak véletlenül sem tesz hozzá semmi újat a kényszerbetegségben szenvedő, excentrikus milliárdos képéhez. Hacsak Hu­ghes fagylaltmániája nem számít annak vagy az a naftalinszagú kísérlet, hogy a legenda alkonyi éveit két szerelmes epizodista, a sofőr és a kezdő színésznőcske románcába csomagolja.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”