Warren Beatty 1973-ban a Beverly Hills Hotelben éjszakázott, akárcsak Howard Hughes. Mindketten híres hódítónak számítottak, de akadtak azért különbségek: a rejtőzködő milliárdos (stúdió- és légitársaság-tulajdonos, filmrendező, pilóta, repülőgép-tervező, ingatlanbáró) hat szobát bérelt a sleppjének és négy bungalót a nőinek. Ezzel még Beattyt is lenyűgözte: ez volt az a történelmi pillanat, amikor a színész, aki élete során maga is számos bungalóra való hollywoodi szépséggel került közelebbi kapcsolatba, elhatározta, hogy filmet készít a még nálánál is nagyobb emberről. Peter Biskind Beattyról írt, vaskos könyvében sokszor előkerül a makacs Hughes-mánia: „Hughesnak mindhárom »F« összejött” – idézi a szerző Beattyt, aki a számára is oly vonzó, filming-fucking-flying szentháromságra célzott. Mindhárom „F”-ből kapunk is egy keveset a főszereplő-forgatókönyvíró-rendező (fendező?) fél életen át dédelgetett – végül tavaly megvalósult – filmjében és a három „F” mellé kapunk két „Ő”-t is: Beatty többnyire öntörvényű őrültként ábrázolja deres halántékú hősét, de láthatjuk a repülés megszállottjaként, színésznőcskék hadainak vezérlő tábornokaként és alkalmazottainak megszomorítójaként is. Ezt teszi a túlhordottság, a harminc-negyven évnyi forgatókönyv-fejlesztés: Beatty még csak véletlenül sem tesz hozzá semmi újat a kényszerbetegségben szenvedő, excentrikus milliárdos képéhez. Hacsak Hughes fagylaltmániája nem számít annak vagy az a naftalinszagú kísérlet, hogy a legenda alkonyi éveit két szerelmes epizodista, a sofőr és a kezdő színésznőcske románcába csomagolja.
Figyelmébe ajánljuk
Fél disznó
A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?
Ketten a gombolyagok közt
Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépéseit viszi színre.
Kinek nevét párás üvegre írták
- - turcsányi -
Hogy Alfred Hitchcock életműve – különös tekintettel az ún. nagy műveire – hogyan öregedett, az nyilván hitviták terepe.
Dinnyék közt a gyökér
Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.
Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával
- Simonyi Balázs
Trump, a nagy béketeremtő?
Orbán Harcosok Klubjában mondott beszéde után a gonoszság még visszataszítóbb ideje következik
„A háború csak akkor fejeződhet be, ha Oroszország vereséget szenved”
Az AB inkább nem is vizsgálta egy kormányrendelet Alaptörvény-ellenességét
Vadászok, kergetők, árulók
Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.