Ahogy Mészároshoz került a cég, máris közbeszerzéshez jutott

  • Magyar Krisztián
  • 2017. április 30.

Kis-Magyarország

A bicskei céget Mészáros Lőrinc öccse vette meg februárban, a rendőrség máris őket tette meg beszállítónak.

A fiatalabb Mészáros a Pegazus Trade Kft.-jén keresztül lett tulajdonos, az Opten céginformációs rendszere szerint idén február 17-én, a Herceghalom Interat Zrt.-ben.

Az 1992-ben alapított Herceghalom Interat elsősorban mezőgazdasági gépek és alkatrészek kereskedésével foglalkozik, de a Bicske szélén található telephelyükön – van egy Dombóváron is – üzemeltetnek egy Suzuki-szalont is. 2015-ben több mint 1,5 milliárd nettó árbevételt produkált a cég – a 2016-os adatok még nem nyilvánosak –, amelyet nemrég Mészáros János, a felcsúti polgármester öccse vett meg.

false

 

Fotó: A szerző felvételei

A felcsúti vállalkozónak – aki önkormányzati képviselő a helyi testületben – így a Herceghalom Interat lett a legnagyobb vállalkozása a 2015-ben 855 millió forintot termelő Agro-Felcsút Kft.-t megelőzve. Az eddig is jól teljesítő bicskei cég alig több mint egy hónappal Mészáros János felbukkanása után már be is zsebelt egy közbeszerzést, miután a Készenléti Rendőrség úgy döntött, hogy a három bekért ajánlat közül a felcsúti polgármester öccsének új vállalkozásáé a legjobb, így tőlük vettek meg egy „vontatásra alkalmas emelő-rakodó gépet” nettó 9,35 millió forintért.

Minden bizonnyal nem ez a rendőrségi megbízás repíti az egekbe az Interat 2017-es évét, mindenesetre több mint véletlen egybeesésnek hat, hogy amint feltűnik Mészáros János, máris az ölükbe pottyan egy közpénzből finanszírozott megbízás. A cég várhatóan e nélkül is jól prosperál majd, a vállalkozás jelentős ügyfélkörrel rendelkezik, külföldi gyártmányú mezőgazdasági gépeik népszerűek a megrendelők között.

A Herceghalom Interathoz tartozó Suzuki márkakereskedés is fellendülhet Mészáros János érkezésével. A autószalonnal lehet kapcsolatos, hogy tapasztalataink szerint Mészáros Lőrinc egyik felcsúti telephelyén az utóbbi időben megjelent több teljesen új, még rendszám nélküli Suzuki. Az új autók összefügghetnek azzal is, hogy a felcsúti polgármesternek 2016 óta van egy Mészáros M1 Autókereskedő Kft. nevű cége. Mivel Mészáros Lőrincnek autószalonja még nincs, akár az öccse bicskei cégénél is árulhatják az új Suzukikat, bár egy Mészároshoz közeli forrásunk úgy tudja, eddig elsősorban céges autókként kezdték használni azokat az új kocsikat, amelyeket már forgalomba helyeztek.

false

Arról már írtunk korábban, hogy a testvér gyarapodásával Mészáros Jánosnak is kezdtek beindulni az üzletei, de az ő vállalkozásai a már ötödik leggazdagabb magyarnak számító bátyja érdekeltségeihez képest aprópénzt termelnek, bár ez sem kevés. Négy cég van Mészáros János tulajdonában, ezek 2015-ben összesen nettó 1,16 milliárd bevételt hoztak össze. Összehasonlításképp: Mészáros Lőrinc legnagyobb vállalkozása, a Mészáros és Mészáros Kft. 2015-ös nettó árbevétele 20,7 milliárd forint volt.

Nemrég belenéztünk Mészáros János vagyonnyilatkozatába, amelyből egyebek közt kiderült, van két háza és egy rakás telke Felcsúton, egy üzlethelyisége Bicskén és sok-sok földje a környéken. Egy régi Volkswagen Transportert és egy Yamaha Virago típusú motorkerékpárt is feltüntetett a bevallásában. Mészáros Jánosnak a dokumentumok szerint megtakarítása nincs, osztalékot nem vett ki tavaly a cégeiből.

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.