Házi karanténba került hat siófoki

  • narancs.hu
  • 2020. március 13.

Kis-Magyarország

„Nem vagyok híve a mismásolásnak” – ezzel indokolta Lengyel Róbert siófoki polgármester, hogy nyilvánosságra hozta, városában hatan kerültek karanténba.

„4 fő siófoki lakos (hárman egy családból és egy szintén siófoki, de külön élő kollégájuk) még tegnap (csütörtök) reggel a rábafüzesi határátkelőn belépésre jelentkezett. Olaszországból jöttek haza, ahol már 2 hétig karanténban voltak. Onnan kiengedték őket, tudtommal tünetmentesek, de ettől függetlenül a Siófoki Járási Hivatal március 25-ig elrendelte a „házi karantént” részükre” – számolt be a fejleményekről Lengyel Róbert a Balaton déli partja fővásárosának polgármestere a Siófoki Hírekben.

Hozzátette, hogy „nem csak részükre, hanem a családdal egy háztartásban lakó 2 idős szülőre is vonatkozik. Egyébként a 6 érintett földink nagyon felelősségteljesen járt el, maximálisan együttműködve a hatóságokkal és a karantén szabályait is rendkívül fegyelmezetten betartják.”

Lengyel Róbert: nincs ingyenebéd!

Lengyel Róbert

Fotó: magyarnarancs.hu

Hozzátette: „a fenti hír az országos médiumokban már elhangzott, de településnév említése nélkül. Jómagam azonban nem vagyok híve a mismásolásnak, sokkal inkább annak, hogy kezeljük felnőttként az embereket és kommunikáljunk őszintén velük.”

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.