Megalázták a jászberényi ellenzéki polgármestert a Semmelweis-napi ünnepségen

Kis-Magyarország

Nem fogadták a polgármester köszönését a magas rangú fideszesek, és nem szívesen látták maguk mellett az ünnepségen.

Semmelweis-nap és az ápolók napja alkalmából tartott ünnepséget a Jászberényi Szent Erzsébet Kórház, a rendezvényre pedig meghívták Budai Lóránt polgármestert is, hogy az önkormányzat nevében személyesen köszöntse a kitüntetetteket. Csakhogy nem minden arany, ami fénylik, vagyis nem minden meghívó igazából meghívó. 

Budai a Facebookon számolt be az esetről, azt írta, egykori egészségügyi dolgozóként különösen nagy öröm volt ez számára, de

érkezésekor a kórház főigazgatója és a meghívott díszvendégek állítása szerint még a köszönését sem fogadták,

majd miután a rendezvény elején rajta kívül mindenkit köszöntöttek, gyorsan egyértelművé vált számára, hogy nemhogy az "ünnepi asztalhoz" nem fog ülni, de beszédet sem fog mondani. 

"Természetesen az üzenetet vettem és azt a helyére tettem" – írta az eset után közösségi oldalán Budai.

A díszvendégek egy asztalnál foglaltak helyet, ott volt Pócs János, a Jászság fideszes országgyűlési képviselője, Rétvári Bence államtitkár, Piroska Miklós, a megyei kórház főigazgatója, valamint a jászberényi kórház vezetője, Csiki Zoltán.  

Csiki volt már egyszer a jászberényi kórház igazgatója, 2012 és 2015 között, majd innen előbb Hatvanba, később Egerbe ment, 2019-től pedig az Emmiben volt helyettes államtitkár, de 2021 elején már távozott is posztjáról. Így került vissza Jászberénybe, ahol helyettese az a Szabó Tamás, aki Budai előtt a város fideszes polgármestere volt és jelenleg is politikai ellenlábasa az önkormányzati képviselő-testületben Budainak.

Szabón kívül Csiki sem lehet túl jó viszonyban Budaival, lényegében perben is álltak egymással, ugyanis információink szerint Csiki volt az, aki még 2015-ben, 12 év munkaviszonyt követően kirúgta Budait, aki ezért beperelte a kórházat. A Kecskeméti Munkaügyi Bíróság elsőfokú ítéletében ki is mondta, hogy politikai hovatartozása miatt jogellenesen távolították el az intézményből,  majd Budai a pert 2017-ben másodfokon is megnyerte.

Csiki Zoltán most a Facebookon reagált Budai megszólalására, posztjában arról írt, hogy nem igaz, hogy Budai meghívót sem kapott a Semmelweis-napra, holott nem ezt tette szóvá a polgármester, hanem azt, hogy ha már meghívták és elment, lényegében kutyába sem vették. Csiki szerint viszont Budai nem reagált a meghívóra és különben is, tavaly sem ment el az ünnepségre (bár az idén ugye egyértelműen igen). 

A rendezvényen egyébként mind Pócs, mind Csiki, mind Rétvári beszédet mondott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.