Simán nyert a 31 millió forint lenyúlásával vádolt méhkeréki polgármester

  • B. T.
  • 2019. október 13.

Kis-Magyarország

A szavazatok közel 60 százalékával nyert Tát Margit Méhkeréken, pedig egy EU-s támogatás elsikkasztása miatt hamarosan a vádlottak padjára ül.

Költségvetési csalással és hamis magánokirat felhasználásával vádolja a Gyulai Járási Ügyészség a méhkeréki fideszes polgármestert, aki egy 31 milliós uniós bűnmegelőzési projekt forrásait ismeretlen célra használta fel.

„Tát Margit elsőrendű vádlott a támogatási szerződés aláírásakor fennálló valós – az írásban lefektetett megtévesztő nyilatkozatától eltérő – szándéka az volt, hogy a legfeljebb 31 millió forint összegű, vissza nem térítendő támogatást az engedélyezett felhasználási cél megvalósítása nélkül jogtalanul megszerezze, és azt más, az eljárás során ismertté nem vált célra fordítsa” – írta meg a Narancs még hónapokkal ezelőtt.

Tát Margit hamarosan a vádlottak padján ül

Tát Margit hamarosan a vádlottak padján ül

Fotó: Tát Margit/Facebook.com

Ahogy azt is portálunk derítette, hogy mindezek miatt Tát Margit, aki immár kilenc éve vezeti a többségében románok lakta viharsarki községet, november 19-én ül a vádlottak padjára.

Vasárnap az is eldőlt, hogy ott polgármesterként foglal helyet. Úgy fest, ez a méhkeréki választók többségét nem zavarja.

31 millió forint lenyúlásával vádolják a fideszes polgármestert

Történetünk egy uniós támogatás ellopásáról, a közvélemény ingerküszöbét már el sem érő, pimf 31 millió forintról szól. Az eset azonban hűen érzékelteti, hogyan mennek a dolgok a Nemzeti Együttműködés Rendszerében. Igaz, a gyulai ügyészség föllépése eltér az eddig megszokottól.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.