Tiborcz István kiszállt a keszthelyi kikötőbizniszből

  • Magyar Krisztián
  • 2015. május 21.

Kis-Magyarország

Orbán veje saját cégén keresztül volt érdekelt abban a vállalkozásban, amely decembertől üzemeltetheti a keszthelyi vitorláskikötőt. Március végén azonban kiszállt a üzletből.

Még tavaly júniusban alakult az a Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft., amely 2014 decemberében megvette a keszthelyi vitorláskikötőt üzemeltető céget, és hozzájutott ahhoz a joghoz, hogy 15 évre bérbe vegye a városi tulajdonban lévő, 7600 négyzetméteres területet havi 300 ezer forintért. Mint ahogy arról a Magyar Narancs is beszámolt: az új befektetők pályáztatás nélkül, 330 milliós feltőkésítéssel jutottak hozzá a területen álló épületekhez és eszközökhöz. A Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft.-nek opciós joga is van arra az önkormányzati területre, amelyet egyelőre csak bérel.

A 2014 júniusában bejegyzett Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft.-t alapító három cég közül egyik az a PBE Energiamenedzsment Kft., amely Tiborcz István egyik korábbi üzlettársa, Hamar Endre vállalkozása volt. (A közvilágítási közbeszerzéseket sorozatban nyerő Elios Innovatív Energetikai Zrt. térnyerése kapcsán is előkerült Hamar neve, ugyanis cége, a Sistrade Kft. volt az, amely több esetben kapott önkormányzatoktól megbízást annak a pályázatnak az előkészítésére, amely forrásaiból végül a miniszterelnök vejének érdekeltségét bízták meg a települések közvilágítási rendszerének korszerűsítésével.) Aztán tavaly novemberben a PBE-t megvásárolta Tiborcz István egyszemélyes cége, a Green Investments (GI) Kft., amely így részesedést szerzett a keszthelyi kikötőt üzemeltető vállalkozásban is.

Ott is volt a tulajdonosok közt, ám az Opten céginformációs rendszer adatai szerint a GI-t március végén törölték a társaság tagjai közül, így a Green Investments Kft.-nek és így Tiborcz Istvánnak ma már nincs tulajdonrésze a kikötőt üzemeltető vállalkozásban. Mindezt a Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft.-nél is megerősítették írásban.

false

 

Szerettük volna megkérdezni Tiborcz Istvántól, mi volt az oka annak, hogy cége kiszállt a keszthelyi kikötőt üzemeltető vállalkozásból, ám írásban elküldött érdeklődésünkre eddig nem kaptunk választ. Ha ez megtörténik, egyből közzétesszük.

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.

A miniszter titkos vágya

Jövőre lesz tíz éve, hogy Lázár János a kormányinfón közölte, megépül a balatoni körvasút abból az 1100 milliárd forintból, amit a kormány vasútfejlesztésekre szán. A projektnek 2023-ban kellett volna befejeződnie, és egy ideig a gyanús jelek mellett is úgy tűnt, hogy minden a tervek szerint alakul: 2021. június 18-án átadták az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres, villamosított szakaszát.

Ahol mindenki nyer

Orbán Viktor magyar miniszterelnök hétfőn baráti látogatáson tartózkodott a szomszédos Szlovákiában, ahol tárgyalásokat folytatott Robert Fico miniszterelnökkel és Peter Pellegrini államfővel. Hogy miről tárgyaltak, arról sok okosságot nem lehetett megtudni, az államfő hivatala nem adott ki közleményt, posztoltak egy kényszeredett fotót és lapoztak; a miniszterelnök, Orbán „régi barátja” ennél egy fokkal udvariasabbnak bizonyult, amikor valamiféle memorandumot írt alá vendégével; annak nagyjából annyi volt a veleje, hogy Fico és Orbán matadorok, és reményeik szerint még sokáig azok is maradnak (Robert Fico szíves közlése).

„Inkább magamat választom”

A Budaörsi Latinovits Színház fiatal színésze a versenysport helyett végül a színház mellett döntött, és ebben nagy szerepe volt Takács Vera televíziós szerkesztőnek, rendezőnek is. Bár jelentős színházi és ismert filmes szerepek is kötődnek hozzá, azért felmerülnek számára a színház mellett más opciók is.

Az irgalom atyja

Megosztott egyházat és félig megkezdett reformokat hagyott maga után, de olyan mintát kínált a jövő egyházfőinek, amely nemcsak a katolikusoknak, hanem a világiaknak is rokonszenves lehet. Ügyesebb politikus és élesebb nyelvű gondolkodó volt, mint sejtenénk.