Kicsi Lili Projekt: Larion Oscar sminkmester

KOmplett

„Megadom magam az életnek, aztán gyönyörű magyarázatot találok arra, amit tettem” – írja Oscar egy helyütt. Munkássága, eddigi művészeti tevékenysége hűen példázza ezt. A sokféle tapasztalatból, inspirációból aztán megszülethet az új. Jelen esetben az én négy arcom.

Láttam már Oscar munkáit modelleken, az egyik ismerősömet is sminkelte régebben, így aztán nagyon örültem, mikor kiderült, hogy a projekt egyik támogatója, a Maybelline rá bízta a feladatot. Már egy szimpla fellépésnél, bemutatónál, fotózásnál is rettentő fontos a szép és igényes smink, hát még egy olyan filmnél, amit kitaláltam. Ahol minden szerepet én játszom el. Itt nem lett volna elég, ha én magam felkenek magamra valamit. Ide művész kellett.

Larion Oscar


Larion Oscar

Fotó: Andráska Krisztián

Egy-egy smink megalkotása hosszadalmas feladat, és akkor, amikor Oscar éppen nem a számat festette, tudtunk beszélgetni is. Így derült ki, hogy korábban klasszikus és modern balettet, előadó-művészetet tanult, majd tizenhárom évadot töltött mozgásművészként az Operában. (A filmezésbe is belekóstolt, játszott többek között Alan Parker Evita című mozijában, a Találkozás Vénusszal című Szabó István-filmben is.) A színpad világa zsigeri élmény volt, később, már sminkesként vissza is tért ide: felkérésre tervezett színházi produkcióknak komplett sminkeket, például a Macskákhoz, a Vámpírok báljához, az LGT táncképekhez… Mindezekkel párhuzamosan festészetet tanult, és képzőművészként huszonegy önálló tárlat van mögötte. Japán volt még rá ilyen elementáris hatással, ott tanulmányozta ugyanis a tradicionális nó, kabuki és gésa kultúrát. „Japánban tanultam meg igazán, mi a valódi tisztaság, szépség és a smink fogalma” – mondja. Immár tizenöt éve dolgozik a szépségiparban, sminkel, zsűrizik (Miss World Hungary, Marie Claire Fashion Days, Glamour szépségnapok, Make up Magyar Kupa). Tizenkét éve egy világcég nemzetközi márkájának (Maybelline New York) sminkmestereként megalkotja a szezon sminkkollekcióit, tréningeket tart, publikál.

Rendkívül sokoldalú alkotóról írok, három művésznek elég lenne ennyi! De Oscarnál úgy látszik, minden a sminkelésben összpontosult végül. A színpadi (filmes és divatbemutatós) tapasztalatok miatt pontosan tudja, milyen az ecset mindkét oldalán, és épp ezért roppant megnyugtató vele dolgozni. Még egy olyan parázós embernek is, mint amilyen vagyok. Pontosan érzékeli a karaktereket, tudja, mennyi múlik egy-egy finomságon, és hogy milyen fontos az, hogy a modell ne érezze feszélyezve magát. Az én bőröm ugyancsak problematikus, de a félelmem, hogy ebből bármi is látszani fog, pár perc alatt elillant. A munka után megnéztem Oscar grafikáit is, és ugyanazt a szellemiséget láttam rajtuk. Kecsességet, szép, érzékeny íveket, sosem tolakodó formákat.

A forgatás napja rémálom is lehetett volna. Tombolt a hőség, beállt a terembe, amin nem segített, hogy izzottak a reflektorok. Ám a végeredményen ebből semmi nem látszik. Úgy lettem egy nap alatt wamp, szende lányka, hatvanas évekből elénk tűnt őrült, valamint egy csaknem hetvenéves beteg asszony, hogy ez utólag is varázslatnak tűnik.

Ő a regénybéli Lili. Tajta Szilas Rita ruhája, és Bősze Kinga fülbevalója.


Ő a regénybéli Lili. Rajta Szilas Rita ruhája és Bősze Kinga fülbevalója

Fotó: Merényi Dávid


Egyik barátnőm írta a könyv, a kész sajtófotók (amelyekből egyet itt publikálok először) és a félkész trailer kapcsán, hogy úgy látszik, mellém a sors mindig a legjobbakat sodorja. Boldog vagyok, hogy így van. Köszönöm, Oscar!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.