Képregény

Blacksad 5. – Amarillo

  • - kg -
  • 2019. január 6.

Könyv

Meglátni és megszeretni egy pillanat műve – ezt éppúgy elmondhatjuk az eddig öt részt számláló Blacksad-képregénysorozatról (és majd’ minden résznél el is mondtuk), mint arról a kirívóan sárga, ’53-as Cadillac Eldoradóról, amellyel néhány képkockán át a címszereplő macska (igen, egy macska, hányszor kell még elmondani?) furikázik, mert belefáradván a magánhekusi lét anyagi és egyéb természetű nehézségeibe, alkalmi sofőrállást vállal. Ha nem történne más, csak annyi, hogy a Blacksad-kormányozta nyitott tetős Eldoradót mindenféle rendű és rangú amerikai fő- és mellékutakon látnánk elsuhanni, már akkor is megérte megrajzolni ezt az epizódot – az ötödik részhez érve mintha minden csak ürügyül szolgálna ahhoz, hogy Blacksadet az 50-es évek Amerikájának legszebb közlekedési eszközein láthassuk. Ennek megvan a maga jó oldala is, kifejezetten méltánylandó például, hogy Marlon Brando híres bőrkabátos motorosfilmje, A vad (rendezte Benedek László) is bele lett csempészve a történetbe egy csapat biker kecske és biker birka jóvoltából, így Blacksadnek alkalma adódik, hogy a Cadillac után egy Harley-t is kipróbáljon. A fordulatszámláló a csúcsra jár, az alkotókon, nem túl jó szokásukhoz híven megint erőt vett a fordulatok lázas felhalmozása; jön a vándorcirkusz, és jön a beatnemzedék hőse, Jack Kerouac is, mint sorsüldözött oroszlán, a Greenbergre keresztelt bölény pedig nevében Ginsberget, tetteiben Burroughs-t idézi. Kicsit sok ez egy olyan történetben, melynek mélyén nincs nagyon más, mint a macskák és motorok találkozásának ünneplése.

Fordította: Nagy Krisztián. Pesti Könyv Kiadó, 2018, 55 oldal,
4990 Ft

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.