Képregény

Hulk: Szürke

  • - kg -
  • 2020. május 16.

Könyv

Annyira jó sztori, nem is lenne szabad igaznak lennie: Hulknak, akit az is zöldnek ismer, aki szerint jó ötlet volt Mokányra magyarosítani a nevet, szóval Stan Lee és Jack Kirby 1962-ben megjelent szörnyetegének eredetileg a szürke színt szánták készítői. Csakhogy a nyomda ördöge (remek név egy képregénygonosznak!) közbelépett, Hulk szürkeségével nehezen boldogultak a korabeli nyomdagépek. Ne szépítsük: kapott egy zöldes árnyalatot. Amivel máris jobban járt, mint a hazai rendszerváltás a maga vajszínű árnyalatával. Ám míg a vajas fejlemény csak keveseket tett boldoggá, Hulk elbaltázott színvilágába Stan Lee azonmód beleszeretett, így nyerte el határozott zöldjét kedvenc mérges szuperhősünk.

Jeph Loeb és Tim Sale sorozata Hulk büszkén szürke eredettörténetét meséli újra az ősrobbanásig (újra felrobban a gamma-bomba!), az ősellenségig és az ősszerelemig visszanyúlva. A vállalkozás komolyságát kikezdi kicsit, hogy Loeb egy „Hulk a pszichiáternél” jelenettel kezdi és fejezi be az emlékezést, ami mögött nem a viccmesélés vágyát, mint inkább a keretezés kényszerét érezhetjük, de ezen könnyű túllendülni. Azt már tényleg nem viselte volna el a feldolgozás, ha Bruce Banner a freudi pamlagra is ledől, de nem dől, Hulkként viszont megsimogat egy nyulat, és felveszi a harcot Vasember korai, bumfordi változatával, aki úgy fest, mint Mikrobi és a Vasálarcos szerelemgyereke. Tim Sale illusztrációinak hála ezek a történet nagy és megkapóan látványos pillanatai – persze sem szegény nyúl, sem a hidegháborús dizájnba öltözött kolléga nem jön ki jól a dologból.

Fordította: Galamb Zoltán. Fumax, 2020, 168 oldal, 5495 Ft

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”