A 83 esztendős amerikai mester bírálói szerint a musical népszerű szórakoztató műfajából éppen e kettőt, a népszerűséget és a könnyed szórakoztatást irtotta ki, míg ellenben Sondheim tisztelői és rajongói világszerte magasan Lloyd-Webber báró világsikerei fölé helyezik kedvencük munkásságát, aki addig nem is sejtett komplexitást plántált a Broadway zenés színpadaira. Ez utóbbi, tisztelői, sőt rajongói pozícióból íródott az az informatív és elemző irányú pályakép is, amely Szilágyi Gábor ügyszeretetének hála, most a magyar musicalfogyasztók számára is áttekinthetővé teszi e gazdag, ellentmondásos - és a hazai musicaljátszás féloldalassága révén eleddig csak kisebb részben megismerhető életművet. Nyilvánvalóan nem professzionális munka ez a kötet, a helyenként zavaróan reflektálatlan szövegbe olykor ténybeli tévedések is be-becsúsznak (például a görljeiről híres Ziegfeld itt következetesen Ziegfried néven említtetik), ám a könyvre jellemző adatgazdagság még így is jócskán imponáló. Az árnyalt véleményalkotásra irányuló szerzői törekvés ugyancsak rokonszenvet érdemel, s ha egyik-másik ponton vitába is szállhatnánk a Sondheim-musicalek elemzéseivel, azért a Company, a Sweeney Todd vagy a Follies alkotója (és mellesleg a West Side Story dalszövegírója) iránt érzett szeretetteljes tisztelet bizonnyal megértésre és visszhangra lel majd a hazai sondheimiánusok meghitt berkeiben.
Viva la Musical!, 2013, 221 oldal, 1890 Ft
alá