Az elmúlt hetekben részletesen beszámoltunk az Európai Unió (EU) ún. kohéziós alapjához tartozó egyes pályázati projektekről. Írtunk szociális bérlakásokról, fogvatartottak reintegrációjáról, hátrányos helyzetű gyerekek zeneoktatásáról, vagy épp arról, hogy hogyan hagyták ki a kormányzat által üldözött Iványi Gáborékat a hajléktalanok közétkeztetését célzó projektből.
Ugyanakkor az EU nem csak a kohéziós forrásokra támaszkodó operatív programokon keresztül támogat szervezetek, hanem más módokon is. Ilyenek például a belügyi alapok (Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap, Belső Biztonsági Alap, Határigazgatási és Vízumügyi Eszköz), amelyek az unió belső ügyekre szánt központi költségvetéséből működnek: ahogyan a nevük is utatja, a migráció kezelését, a határvédelem erősítését, a biztonságpolitikai együttműködést támogatják.
Ennek keretében találtunk rá egy érdekes pályázatra, ami felkeltette az érdeklődésünket. Ugyanis a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) nem kevesebb, mint 478 912 047 forintot nyert el egy korrupcióellenes kampány lebonyolítására. A tájékoztató szerint „2 hónapos, több médiaelem mixére építő, tervezetten legalább 7 millió összesített elérést biztosító lakossági tájékoztató kampányt kíván lefolytatni” a belső bűnmegelőzési és bűnfelderítési feladatokat ellátó hatóság.
„A projekt célja prevenciós tevékenység megvalósítása közösségi médiakampányon (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) és óriásplakát kihelyezésén keresztül egyrészről a korrupcióval erősen érintett területek, így a műszaki vizsgáztatás és a gépjárművezetői engedély megszerzése vonatkozásában. A megelőzési, tájékoztatási tevékenység másik célja a társadalom figyelmének felhívása a korrupció elleni fellépés részeként kiépülő, párhuzamosan működő bejelentőrendszerek funkcióira, a bejelentés folyamatára, hasznosságára, a bejelentő személyének védelmére, a közérdeket veszélyeztető visszaélések bejelentéséért való állampolgári felelősségre, beleértve a külföldi vesztegetés gyanújának bejelentését is” – olvasható a leírásban.
A hálapénz ellen már kampányoltak
„A korrupció másik (h)arca című projekt által biztosított forrás terhére megvalósítandó médiakampány kreatívügynökségi, gyártási és médiaügynökségi feladatait ellátó vállalkozó nyílt, uniós közbeszerzési eljárás keretében kerül kiválasztásra. Az online és offline hirdetések aránya nem került előre rögzítésre, a legalább 7 millió összesített elérést biztosító kampány lefolytatása, annak optimális és költséghatékony tervezése, illetve megvalósítása a nyertes ajánlattevő feladata” – írta megkeresésünkre az NVSZ.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!