A Végrehajtás a Holocaust Közalapítványnál – Haraszti folytatja című cikkünk nyomán a Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány jogi képviselője útján helyreigazítási kérelemmel fordult lapunkhoz. A közalapítvány többek között írásunk alábbi közlését vitatja: „A bírósági iratokból kiderül, hogy a közhasznú státusz fenntartására irányuló május 28-i kérelmet július 4-én a bíróság elutasította. Indoklása szerint csak civil szervezet vagy olyan egyéb szervezet nyerheti el e státuszt, »amelyre vonatkozóan a közhasznú jogállás megszerzését a törvény lehetővé teszi«. A Holocaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény a határozat szerint e kritériumok egyikének sem felel meg.” A szerző a cikk írásakor már meghozott elsőfokú bírósági végzés ismeretében állította a fentieket. Az is tény ugyanakkor, hogy – amint a közalapítvány a helyreigazítási kérelmében leszögezi – a Magyarországon bejegyzett közalapítványok mindegyikét érintő jogértelmezési hiba miatt jelenleg a jogalkalmazás körében vita van arról, hogy közalapítvány egyáltalán kérheti-e a közhasznú jogállás nyilvántartásba vételét. Ha tehát a Holocaust Közalapítvány egyébként valamennyi tartalmi kritériumnak megfelel is, emiatt akkor sem kaphatta meg a közhasznú besorolást.
Figyelmébe ajánljuk
Két óra X
Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.
Megtörtént események
- - turcsányi -
A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.
Élet-halál pálinkaágyon
Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.
MS mester és kora: a kiállítás egy évszázados rejtély megoldását kínálja
Hogyan legyünk könnyen és gyorsan vidéki gazdatisztnek beöltözött uradalmi neofasiszták?
Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV
Orbán öccsének esete az embercsempészettel az olasz paranoia filmek világát idézi
A kormány már bármilyen értelmes katonai együttműködéstől elzárta magát
Hogyan maradhat hiteles a sajtófotó a mesterséges intelligencia korában?
- Váradi András
„Navracsics-fiókából” a MOME-alapítvány kuratóriumi elnökévé – ki Böszörményi-Nagy Gergely?
„Ahhoz képest, hogy odakint milyen sötét fellegek gyülekeznek, a zenekarunk az aranykorát éli”
A botrány határán
A Nádas-életműsorozat legújabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.