Dokumentumfilm

Farkasok az erdőben

Vít Klusák, Barbora Chalupová: Csapda a neten

Kritika

A cseh gyerekek 60 százaléka internetezik szülői felügyelet nélkül. A gyerekek 41 százalékának küldtek már pornográf képeket. Minden második gyerek cseveg idegenekkel. 20 százalékuk egy találkozótól sem riadna vissza. Hogy mi a helyzet a magyar gyerekekkel?

Nos, gyermekvédelmi szervezeteknek bizonyára vannak adataik, de itthon a törvényekkel megtámogatott LMBTQ-ellenes kormányzati propaganda jár csúcsra, viszont az online gyerekbántalmazásról szó sem esik e nagy gyermekvédelem közepette. Annak ellenére sem, hogy pontosan tudható, nálunk is mindennapos a gyerekbántalmazás e modern formája.

Vít Klusák és Barbora Chalupová 12-13 évesnek tűnő felnőtt színésznőket kerestek egy internetes gyerekbántalmazásról készülő filmhez. A jelentkezők gyerekruhában érkeztek a szereplőválogatásra. A válogató során kiderült, a szerepaspiránsok jó részével már történt olyasmi gyerekként, mint amit a filmkészítők filmre akarnak vinni: 23 fiatal nőből 19 számolt be arról, hogy gyerekként online zaklatás érte. A projekt során három színésznőt 12 éves lánynak öltöztettek, díszletszobákat rendeztek be, gyerekkori képeik segítségével hamis profilt készítettek róluk a közösségi médiafelületekre, hogy bejelentkezhessenek hozzájuk a ragadozók, az online gyerekbántalmazók. Tíz forgatási nap anyagából áll össze a film, ez idő alatt 2458-an próbálták szexuális indíttatásból megkörnyékezni a 12 éves gyerekeknek hitt lányokat. Az egyik színésznő kamuprofiljára az élesítést követő első öt percben 16-an írtak. A zaklatási formák egészen különbözők voltak, hányingerkeltőn sok péniszfotó, maszturbálás, mocskos kérdések, vetkőzésért könyörgés, fenyegetés, zsarolás, viszont a többség nem próbálta meg kicsikarni a lányoktól a személyes találkozást, megelégedtek azzal, hogy az online tér adta lehetőségeket használják fel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."