Dokumentumfilm

Farkasok az erdőben

Vít Klusák, Barbora Chalupová: Csapda a neten

Kritika

A cseh gyerekek 60 százaléka internetezik szülői felügyelet nélkül. A gyerekek 41 százalékának küldtek már pornográf képeket. Minden második gyerek cseveg idegenekkel. 20 százalékuk egy találkozótól sem riadna vissza. Hogy mi a helyzet a magyar gyerekekkel?

Nos, gyermekvédelmi szervezeteknek bizonyára vannak adataik, de itthon a törvényekkel megtámogatott LMBTQ-ellenes kormányzati propaganda jár csúcsra, viszont az online gyerekbántalmazásról szó sem esik e nagy gyermekvédelem közepette. Annak ellenére sem, hogy pontosan tudható, nálunk is mindennapos a gyerekbántalmazás e modern formája.

Vít Klusák és Barbora Chalupová 12-13 évesnek tűnő felnőtt színésznőket kerestek egy internetes gyerekbántalmazásról készülő filmhez. A jelentkezők gyerekruhában érkeztek a szereplőválogatásra. A válogató során kiderült, a szerepaspiránsok jó részével már történt olyasmi gyerekként, mint amit a filmkészítők filmre akarnak vinni: 23 fiatal nőből 19 számolt be arról, hogy gyerekként online zaklatás érte. A projekt során három színésznőt 12 éves lánynak öltöztettek, díszletszobákat rendeztek be, gyerekkori képeik segítségével hamis profilt készítettek róluk a közösségi médiafelületekre, hogy bejelentkezhessenek hozzájuk a ragadozók, az online gyerekbántalmazók. Tíz forgatási nap anyagából áll össze a film, ez idő alatt 2458-an próbálták szexuális indíttatásból megkörnyékezni a 12 éves gyerekeknek hitt lányokat. Az egyik színésznő kamuprofiljára az élesítést követő első öt percben 16-an írtak. A zaklatási formák egészen különbözők voltak, hányingerkeltőn sok péniszfotó, maszturbálás, mocskos kérdések, vetkőzésért könyörgés, fenyegetés, zsarolás, viszont a többség nem próbálta meg kicsikarni a lányoktól a személyes találkozást, megelégedtek azzal, hogy az online tér adta lehetőségeket használják fel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.