Tánc

Nem rock and roll

Harmónia

  • Artner Sisso
  • 2022. február 23.

Kritika

Hód Adrienn másodszor dolgozott koreográfusként a brémai Unusual Symptoms társulattal; első közös munkájuk két éve a Coexist volt, annak a társadalmi párbeszédre késztető koreografikus megközelítésnek a szellemében, amellyel Hód az elmúlt bő tíz évben a saját társulatával a sokféle társadalmi presszió testekre gyakorolt hatását vizsgálta. A koreográfus személyes történeteket „mesélve” kereste a (fel)szabadulás lehetőségeit.

Hód ebben az új munkájában is rombol és épít, táncol a romokon, miközben egy boldogabb, szabadabb világot konstruál. Közben kedvesen figyelmeztet arra is, hogy a szabadságnak ára van, keményen meg kell dolgozni érte még itt, a színházban is. Nem csupán az előadóknak, a nézőknek is. Az a néző ugyanis, aki képes a 11, vegyesen fogyatékkal élő és ép táncos mozgását két órán át figyelemmel kísérni, végül eljut odáig, hogy felfedezze az összhangot, a dinamikát és a szépséget is minden egyes szereplő mozdulataiban, és aztán fokozatosan az előadás egészében is.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk