148 milliárdért vennénk rakétákat Amerikától
D__US20170824017_top_story_lead.jpg

148 milliárdért vennénk rakétákat Amerikától

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 28.

Külpol

4,2 milliárd dollár értékű fegyvereladásra adott engedélyt az amerikai külügyminisztérium öt országnak.

Magyarország 500 millió dollár (148,5 milliárd forint) értékben venne 180 darab AIM-120C-7 légiharc-rakétát az Egyesült Államoktól. A Raytheon által gyártott rakétákkal a magyar Gripeneket szerelnék fel, és az amerikaiak biztosítanák az üzemeltetéséhez szükséges kellékeket és képzést is, írja a Portfolio.

Az üzlet véglegesítéséhez szükség van még az amerikai Külügyminisztérium exportengedélyére is.

Magyarország e mellet föld-levegő rakéták beszerzését is tervezi az Egyesült Államoktól.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.