A Yahoo sem ússza meg a kirúgási hullámot

  • narancs.hu
  • 2023. február 11.

Külpol

Húszszázalékos leépítést hajt végre a cég a marketingosztályon.

8600 dolgozójának ötödétől, vagyis több mint 1700 alkalmazottjától válik meg év végéig a Yahoo tech cég – írja a BBC-re hivatkozva a Telex. A cég a hirdetési részlegét szervezi át, innen az alkalmazottak felét küldik el. Bár a folyamat az év végéig eltart, a kezdés erős lesz, hiszen ezer dolgozó munkaviszonya azonnal megszűnik. 

Nem a Yahoo az egyetlen a techcégek közül, ahol sok embert leépítettek: többek között a Spotify is leépítést jelentett be januárban, az alkalmazottak hat százalékát, legalább 600 embert küldtek el. Ez azonban szinte semmi a teljes iparági kirúgást nézve. A Google anyavállalata – és a Spotify tulajdonosa –, az Alphabet 12 ezer doglozóját küldi el, ami a zenemegosztó platformhoz hasonlóan hatszázalékos leépítés. Emellett a Meta – Facebook – 11 ezer, a Microsoft 10 ezer, az Amazon pedig több kör után már több mint 18 ezer dolgozót rúgott ki.

A Yahoo magyarázata szerint a hirdetővállalatok küzdenek a rekordmagas inflációval és a kereslet visszaesésével, így kénytelenek csökkenteni marketingköltéseiket. Vagyis az online platformok hirdetési bevétele jóval kevesebb lett. A Yahoo az Apollo Global Management magántőke-befektetési társaság tulajdona, 2021-ben vették meg ötmilliárd dollárért.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.