Abe Sindzó merénylője pokolgépet akart készíteni

Külpol

Legalábbis erről vallott a rendőrségnek a férfi, aki lelőtte a volt japán miniszterelnököt.

Pokolgépet akart készíteni, vallotta a volt japán miniszterelnök, Abe Sindzó meggyilkolásával vádolt férfi - számoltak be vasárnap helyi nyomozati források.

A 41 éves férfi, aki a gyanú szerint egy választási kampánybeszéd közben közelről, házilag készített fegyverrel hátulról lőtte le Abét, azt mondta, hogy több fegyvert is készített - jelentette a Kyodo japán hírügynökség.

A rendőrség átkutatta a nyugati Nara városában lévő otthonát, és lefoglalt olyan fegyvereket, amelyek hasonlóak voltak ahhoz, amelyet a helyszínen találtak.

Az említett források közölték, hogy a vádlott letartóztatása után azt mondta, hogy az Abét támogató vallási csoport iránti gyűlöletből cselekedett. Kijelentette, hogy anyja nagy összegeket adományozott a vallási szervezetnek, amely tönkretette őt.

Sem a rendőrség, sem a japán állami média nem nevezte még meg a csoportot. A Gendai Business című internetes magazin azonban most azt állítja, meg nem nevezett forrásokból értesült arról, hogy a néhai dél-koreai vallási és üzleti vezető, Szun Mjung Mun vitatott Egyesítő Egyházáról van szó.

A Mun szektaként is ismert Egyesítő Egyházának számos országban, köztük Japánban is vannak tagjai.

Az intézményt heves bírálatok érték a világuralomra való törekvés és a tömeges esküvők szisztematikus megszervezése miatt.

A magát messiásnak kikiáltó Szun Mjung Mun 2012 szeptember elején halt meg 92 évesen. Egyházát 1954-ben alapította, amely mára egyes becslések szerint világszerte hárommillió követőt számlál és 194 országban van jelen.

A sokak által szektaként nyilvántartott intézmény nem csak a tömeges esküvők miatt szerepelt sokat a hírekben, de azért is, mert multimilliárdos vallási és üzleti birodalmat működtet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.